EVSILFVER

2010-12-22
18:21:56

Nu ska jag klaga lite, ni får stå ut!
Och så äntligen är det jullov. Jag kan inte beskriva lättnaden över detta, det ska bli så fruktansvärt skönt att slippa stressa över denna jävla skola i några veckor nu. Jag har faktiskt inte planerat så mycket alls förutom på nyår då jag ska på fest hos Amanda. Det blir asnajs, jag peppar järnet!
Bussen var 15 minuter försenad i morse. Jag var arg som ett bi och frös som en jävla jude. Ringde pappa och avreagerade mig. Det lät ungefär såhär:

"NU ÄR DEN HELVETES JÄVLA KUKFITTBUSSEN FÖRSENAD IGEN, 15 JÄVLA KUKMINUTER DENNA GÅNGEN! JAG KOMMER FAN KOMMA FÖRSENT, KOMMER SÄKERT INTE ENS FÅ KOMMA IN OCH SÅ KOMMER JAG MISSA KUKAVSLUTNINGEN SOM JAG INTE ENS VILL GÅ PÅ MEN HELLRE SITTER JAG DÄR I SALEN ÄN UTANFÖR OCH DÖR, FAN HELVETES JÄVLA KUK.."

Jag vaknade på helt fel sida idag.

Det här med julavslutningar är något jag egentligen aldrig riktigt har förstått mig på. Varför tvinga upp ungdomarna tidigt på morgonen för att lyssna på sånger och dikter (som man för övrigt har hört tiotusen gånger tidigare) när man egentligen kunde varit helt ledig den extra dagen? Sedan tycker jag klassens egen avslutning också är väldigt lame. Nu kommer jag få höra att jag är tråkig osv, men då får det väl vara så. Jag skulle klara mig fint utan den sista timmen med klassen, herregud, jag träffar dem varje dag större delen av året. Jag klarar mig utan att säga hejdå, för de jag känner att jag kommer sakna, de kommer jag se till att träffa på lovet.
Förlåt, jag är verkligen ingen bitterfitta och det är inte det att jag inte tycker det är trevligt, men jag klarar mig som sagt lika bra utan det och har bara lite svårt att förstå grejen med det.
Den gemensamma jullavslutningen däremot är något jag inte ens tycker är lite roligt. Allting är så jävla uttjatat och är man inte trött när man kommer dit så blir man det av att sitta och lyssna på julsånger. Ni sjönt jättefint, men herregud vad uttjatat det är.
Tur att jag hade Jesper att skratta åt, annars hade jag nog sprängts lite.

OKEJ, nu är jag färdig! Hoppas jag inte dragit ned ert humör eller något, hehe. Får gottgöra er med lite najs musik sen.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: