EVSILFVER

2010-12-01
09:00:15

Om någon jag inte känner
Jag skulle vilja skriva en dikt om dig.

Men inte en såndär om
hur ditt hår doftar
om hur mysig din röst låter när du är nyvaken
om hur du gör mig knäsvag bara genom att titta på mig

utan en såndär om

hur galet, jobbigt svartsjuk du kan bli
om hur du smaskar när du äter
och alltid snor allt täcke

och om hur mycket jag älskar det


Jag skulle vilja skriva om dig i min dagbok
om de gånger du sover över
om de gånger du överraskar mig med tända ljus
om de morgnar vi vaknar tillsammans
och om de nätter vi spenderar tillsammans
och sedan somnar, tätt ihopslingrade


om hur jag älskar det


Jag skulle vilja visa dig för alla, visa upp dig
som ett förstapris
men det går inte
för jag har inte vunnit dig än


Så istället skriver jag dikter om
hur tom min säng känns
och hur det konstigt nog kan kännas som minusgrader under täcket
bara för att man inte har någon att dela det med
hur jag längtar efter någon som jag inte ens vet existerar
och hur jag kallar denna någon för "dig"

för jag tänker att
kanske
kanske
kanske finns det någon som känner sig träffad
Kommentarer:
#1: zusanna

fiiiint!

2010-12-09 @ 23:10:28
#2: Evelina

dina texter är bara helt fantastiska!

2011-03-09 @ 22:29:58
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: