EVSILFVER

2010-12-12
21:06:07

Kortfattad (?) lördag
Har varit en väldigt mysig helg. Igår var jag som ni kanske redan vet med och ordnade med Lovisas lillasysters 9-årskalas (med Disneytema!). Barnen som kom var utklädda till allt från Björnbusar och prinsessor till Hannah Montana och riddare. Jag sprängdes lite i smyg när världens sötaste 6-åring kom utklädd till Tingeling.
Det var disneymotiv på alla tallrikar, servetter och ballonger och Lovisa hade brännt en skriva med över 30 disneylåtar på som vi spelade för fulla muggar. Dessutom hade Lovisa och hennes pappa fixat fram en Ariel-piñata som de fyllt med godis, tuggummin och klubbor.
Barnen delades in i två lag - Lag Timon och lag Pumbaa - och tävlade sedan med dessa lag i olika sortes tävlingar.
Piñatan var nog dock mest lyckad, alla barnen älskade det. Till och med jag och Lovisa, som bara var tvugna att testa en gång var. Jag sög på det, för övrigt. Träffade den inte ens lite medan Lovisa fick till flera mördarslag.

När kalaset var slut åkte jag och Lovisa in till Jönköping igen. Vi skulle träffa mormor, gammelmormor, Anders, Ulle, Alicia, Alva, mamma och pappa i Pingstkyrkan där vi lite senare skulle se en julkonsert som heter Klingande Julkort. Jag hade lovat allt följa med för barnens skull, det är inget som egentligen lockar mig. Precis innan vi kom dit hade Alva fått en sockerbit, och flög runt som ett pistolskott som inte visste vart det skulle. Väldigt underhållande att se må jag säga. Fick i alla fall en kram av henne medan Alicia vägrade att krama mig. Jag hotade med att äta upp allt hennes lördagsgodis om jag inte fick en kram, men när inte heller det funkade så drog jag henne intill mig och tvång-kramade henne. Hehehe.
Föreställningen var väl okej. Det var så himla mycket snack om Jesus hit och dit och det gjorde mig både uttråkad och obekväm. Till och med vissa kristna tycker att Pingstkyrkan är alldeles för extrema när det kommer till tro, och ni kan ju tänka er hur det var för mig som inte ens tror lite på Gud. Ni kanske tycker att jag är löjlig, men jag klarar inte av när det blir för mycket av det.

Alva och Alicia flög runt som osaliga andar och frågade tusen frågor om allt som hände på scenen. De pratade t ex en hel del om en flicka från Sudan som inte hade några föräldrar, och som inte hade tillgång till skola o s v. Detta tyckte Alicia var mycket hemsk med samtidigt spännande/intressant.

Alicia: När kommer flickan som inte har några föräldrar?
Jag: ...va? Jaha.. eh.. hon kommer nog inte, hon är hemma hos sig.
Lovisa: ...hon har ju ingen som kan skjutsa henne. :/

Jag dog lite.

En annan gång kom en dansande snögubbe ut på scenen, men Alva satt och tittade åt helt fel håll så jag blev tvungen att peta på henne och visa den dansande snögubben. Då sken hon upp och ropade "ANKA!!". Kunde inte låta bli att skratta. "Nämen, haha, det där är ju en snögubbe!".

När konserten var slut åkte vi hem och la oss ganska direkt i sängen för att titta på Kjell. Skrattade så vi dog lite, innan vi plötsligt kände att vi var dödströtta. Innan klockan var ett sov vi båda som stockar, och det är ovanligt tidigt för att vara oss.


Nattens dröm:
Jag fick HIV. Orsak: Joggat för mycket.
Kommentar:
#1: Lovisa

haha, men shit vad hemsk jag låter! Tänkte inte på det när jag sa det hehe

2010-12-12 @ 22:49:15
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: