EVSILFVER

2010-12-19
16:19:11

Jag har så knäppa kusiner
Var barnvakt med Hanna igår, det var väldigt trevligt! Alva fäster sig alltid extra mycket vid mina kompisar som är barnvakt med mig, och Hanna var inget undantag. Det var Hanna som skulle lägga henne, inte jag. Däremot fick jag en lång puss mitt på munnen innan hon sprang in till sitt rum och valde bok. 
Alicia är lite mer blyg och håller sig gärna till mig, vilket är rätt smidigt för då kan min barnvaktskompis i fråga lägga Alva medan jag lägger Alicia, så slipper vi ta striden om vem av dem som ska lägga sig först. Dessutom blir det lite roligare för de som sitter barnvakt med mig. Citerar Hanna: Win win situation.
Innan de la sig spelade vi memory, och det är faktiskt roligt att spela det med Alicia samtidigt som det är skittråkigt. Hon är JÄTTEBRA på det, seriöst. Jag är helt jäkla lost och kommer inte ihåg var några av korten ligger medan hon plockar par efter par. Alla kort ser (även när man vänder på dem) för övrigt precis likadana för mig, så förvirringen i min hjärna är total. Hon däremot har full koll så man kan inte låta bli att bli irriterad på sig själv för att man gång på gång förlorar mot en 5-åring.
Dessutom är hon jätteduktig med siffror och bokstäver. En liten mini-Emma.

Efter att ha spelat ett tag fick Alicia för sig att hoppa över till mitt lag, medan Alva fick hoppa över till Hannas lag. Alva är inte lika bra på memory.. jag tror inte ens hon vet hur det fungerar. Hon tar upp massa kort och sitter och leker med dem, eller så skippar hon helt sin tur och sjunger pruttsånger eller gör grimaser istället. Att prata snoppar är också väldigt populärt i landet Alvatopia.
Jag lät Alicia göra det mesta av jobbet och Hanna försökte mest få Alva att inte göra någonting alls eftersom hon, tja, suger på memory.
Men hon är förlåten bara för att hon är så himla... konstig! På ett väldigt bra och roligt sätt. Det går inte riktigt att förklara vad hon gör (man måste se henne in action) men igår t ex satt hon och mös i mitt knä och helt plötsligt slickade hon mig på kinden och började flåsa som en hund.
Båda är rätt konstiga egentligen. Igår satt båda i mitt knä och vi surfade runt lite på youtube. Tänk så enkelt det kan vara att underhålla barn, jag skrev bara "prutt" i sökrutan och tog första filmen som kom upp. Alva och Alicia skrattade tills de kiknade. Sedan pekade de på olika slags filmer i kolumnen bredvid och jag klicka de mig in på dem. Plötsligt kom en film upp på en kille som satt på toaletten. Rätt som det var så sprängdes killens huvud.
Det blev tyst. Jag fick panik och tänkte att nu hade jag förstört deras barndom, helvete!
Det var tyst i ytterligare någon sekund, innan båda plötsligt bryter ut i asgarv och skriker "igen, igen!". Herregud!



Kommentarer:
#1: Jen

Barn är faktiskt grymma på memory. De är bättre än oss på att tänka på en sak i taget, alltså vart alla kort ligger istället för vad man vill äta eller vad killen menade i sitt senaste sms osv. Min lillebror var från 2 års ålder grym på memory, ingen kunde vinna över honom..

2010-12-19 @ 17:58:33
#2: Lovisa

Jag har vunnit över Alicia i memory. Ville bara säga det.

2010-12-19 @ 20:42:03
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: