EVSILFVER

2010-11-02
16:14:17

Lite om gårdagen.
Igår var första dagen på min praktikplats, och det gick väldigt bra. Mitt första jobb var att rengöra alla gnagar-burar. Eftersom jag tycker gnagare av alla sorter är väldigt obehagliga fick jag först en liten klump i magen när jag insåg att jag skulle vara tvungen att flytta runt på alla djur medan jag städade deras burar. Möss, gebrils, marsvin, kaniner och hamstrar i alla dess storlekar. Usch, usch, usch. De sprang runt som små besatta rumpnissar så fort jag stack ned handen för att plocka upp dem, och några bet mig. Ville gråta. Måste dock säga att minihamstrarna, mössen och marsvinen var värst, kaninerna och de lite större hamstrarna sprang inte omkring utan lät mig snällt plocka upp dem.
I början var det skitsvårt att veta vilka djur som skulla ha vilket underlag, foder och vilka som skulle ha vilka vitaminer, jag fick fråga om hjälp ett par gånger innan jag kom in i det. Dessutom kände jag mig lika smidig som ett kylskåp; tappade galler och spillde sågspån överallt, kände mig så jävla felplacerad. Men efter ett tag började jag komma in i det, och tillslut vågar jag till och med säga att det gick bra.
När 10 burar hade rengjorts insåg jag att tre timmar redan hade gått och det var dags för lunch.
Efter lunchen fick jag rengöra akvarium. 30 stycken närmare bestämt, fler hann jag inte innan jag slutade för dagen. Åkte hem och kände mig allmänt duktig!

När jag kom hem kände jag att min halsont hade förvärrats och mina muskler värkte ännu mer (hade känt av det lite på morgonen med försökt att inte låtsas om det). Nu var det dock ingen tvekan om att jag blivit förkyld.
Var jättesugen på att ge mig ut och springa men gick istället ut en långpromenad med Algot. Då blev jag bara ännu mer sugen på att springa, och bara en halvtimme efter det att jag kommit hem igen så slängde jag på mig mina träningskläder och gav mig ut. Kände hela tiden hur min kropp ville att jag skulle lägga av, men det gjorde mig bara irriterad och istället gav jag lite till. Så jävla korkat.
När jag kom hem hade jag svårt att andas och hela min kropp skakade. Tog en snabb dusch innan jag slängde mig i sängen och kippade efter andan, och stönade högt av hur hela min kropp värkte. Helvetes jävla fan, varför skulle jag ut och springa för? Någon timme senare insåg jag att jag hade 39 i temp.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: