EVSILFVER

2010-10-07
23:16:17

Lär dig Emma på 1 minut
På väg hem från Stockholm stannade vi till tog vi paus i Norrköping i ca. 30 minuter. Klockan var runt tolv och jag, Lovisa och Matilda var otroligt flummiga. När vi alla stod i kön inne på macken (skulle köpa godis till Lovisa eftersom jag var skyldig henne pengar) så började Matilda berätta något roligt minne.
När Matilda berättar något roligt hon varit med om så brukar hon alltid härma hur hon/de som var med skrattade när det roliga inträffade. Inte särskilt bra dock, det blir mer "höhöhö" eller "haaaahaaaaa". Detta har jag påpekat ett antal gånger bara för att jag tycker att det är så roligt.
Men denna gången fick Matilda nog och började dra upp alla saker som var så otroligt typiskt mig. Lovisa var inte sen att haka på. Detta är vad de kom fram till:

* Jag säger alltid "Vad hände!?" på ett väldigt speciellt sätt när något konstigt/annorlunda inträffar.
* Om någon ställer en fråga som jag inte har svar på, eller rent av äger mig i en diskussion så blir jag först tyst i några sekunder, sedan vänder jag på klacken och går därifrån.
* Jag säger "sense makes none" om någon säger något som inte går ihop.
* "Oh snap" hörs väldigt ofta.
* Jag börjar automatiskt att klappa händerna ('cp-klappen') när jag tycker något är riktigt kul. Lägger samt huvudet bakåt när jag skrattar.
* Om någon säger ett skämt som jag inte tycker är roligt säger jag visst "oh.. mygod", och om någon säger ett taskigt skämt om mig (till mig) så utrbrister jag "OH MY GOOOD" i falsett samtidigt som jag ser ut som en ledsen hundvalp.
* Ibland kommer jag på något som jag bara MÅSTE säga precis just då, och då blir min röst superljus samtidigt som jag börjar stamma och virrar bort mig totalt i meningarna. Det slutar oftast med att jag har fått börja om så många gånger att jag glömt vad det var jag skulle få sagt.
* När jag berättar något roligt avslutar jag väldigt ofta med "så himla kul, så himla kul!".
* "Gå och lägg dig" används flitigt, t.ex om någon säger ett tråkigt skämt.


Väldigt intressant att lyssna på eftersom det är så jäkla sant.
Kommentarer:
#1: cicci

HAHAHAHAHA, DET STÄMMER JU SÅ JÄVLA BRA!!

hahah, jag skrattade lite när jag läste, du är så underbar<3

2010-10-08 @ 10:46:07
#2: Emma

Sv: Haha, jaaa ): Miss ya babydoll!

2010-10-08 @ 10:58:35
#3: Philip

Haha, märkt ett par av dom grejerna. "Gå och lägg dig."

2010-10-08 @ 15:28:03
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: