EVSILFVER

2010-10-09
13:03:27

Oförskämda knackningar i pannan
Jomen hej, tja, läget
Men vad gör du?

Här ligger jag helt oskyldigt och tänker, och så kommer du och frågar om du får komma in? Eller nej, du frågar inte ens. Du stövlar rakt in utan att ta av dig skorna, som för övrigt är skitiga och smutsar ned mitt nypolerade golv. Lämnar fula fotspår och jag vet att jag kommer få ligga på knä och skrubba i veckor.

Vem tror du att du är egentligen?
Här ligger jag och tänker på mycket viktigare saker.

Vad jag tänker på?
Jamen du vet, politik och vädret.
Joho, vädret är jätteviktigt, alla pratar om det hela tiden. Man måste ju veta om det kommer att regna nästa vecka annars kanske man glömmer sin regnjacka och dör.


Nejnejnej gå ut härifrån och kom inte tillbaka. Inte förrän du lärt dig att knacka. Knacka är viktigt. Jag kanske helt enekelt inte har tid eller ork med dig och då skulle det kännas bra att kunna välja om du får komma in.
Det kommer nog vara så ett tag. Att du inte får komma in, alltså.

Och ett nej är ett nej. Jag kanske ställer mig i dörröppningen för en liten pratstund, men om jag sedan väljer att stänga så får det vara bra med det. Då kan du inte bara håva upp nyckeln, som jag gav dig redan första gången vi träffades, och låsa upp, för att sedan klampa in med dina förbannat skitiga skor.
Det där med nyckeln var väl inte så jävla smart men det bara blev så. Du drog ett skämt som jag skrattade åt och sen sa du att du tyckte jag var fin, och jag hade inte ens fixat håret.

Nejmen åh tack du också, och förresten, här har du nyckeln till mig, kom förbi så ofta du bara vill!

Och du kom förbi. Ofta. Väldigt ofta.
Men då räknades inte allt annat som viktigt och dina skor var ju inte smutsiga då.



Nej, fan, det går ju inte att tänka klart med dig ståendes här framför mig.
Ge mig nyckeln och kom inte tillbaka.

Inte förrän du lärt dig att ta av dig skorna.
Kommentarer:
#1: milla

fint.

2010-10-09 @ 18:49:29
#2: Philip

Det har var väldigt fint. Snygga formuleringar.

2010-10-10 @ 18:28:41
#3: Chrissi

Åh, riktigt fint! :)

2010-10-14 @ 19:08:16
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: