EVSILFVER

2010-10-21
14:06:21

The Goran Gang
Jag har ont i hela kroppen. Det suger hårt. Men ikväll ska jag träffa Göran. Jag måste träffa henne, så det spelar ingen roll om min panna är brännhet eller om kroppen värker. Det var så sjukt längesen jag umgicks med den där kvinnan.
Gud så konstigt det är. Bästisar och bundis sen sjuan, samma klass i åttan och nian. Såg i princip varje dag. Sen blev vi plötsligt 16 år och skulle börja gymnasiet. Två helt olika linjer på två helt olika skolor. Ja jösses. Men vi skulle inte tappa kontakten, nejnej, det var det inte tal om.
Men shit, det är inte så jävla lätt. Speciellt inte när Göran läser IB och har plugg upp till öronen, och dessutom en pojkvän nere i Skåne som snor värdefulla helger (Johan, ibland hatar jag dig för att Göran älskar dig så mycket. Förlåt.).

Nä, idag ska jag träffa dig. The Goran Gang förenas för en kväll. Skiter i mitt mående, ikväll vill jag göra knäppa saker, utamana ödet. Ge sig på ett mc-gäng eller puckla på en polis. Fniss. Råna en bank kanske.

..Eller så köper vi godis och ser på film. Och pratar. Och dricker te. Fast egentligen gillar jag inte te.
Kaffe kanske. Så man få känna sig lite vuxen. För jävlar vad vuxna vi börjar bli.

..Nej. I helvete heller. Saft ska det vara! Saft och bullar! Och ballonger! Och fiskdamm och disneyfilmer. Ikväll vill jag inte alls vara vuxen.


...Eller du. Det spelar ingen roll vad vi gör. Jag saknar dig, Göris.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: