EVSILFVER

2010-10-14
19:18:12

Varför man inte ska ha matte klockan fyra på eftermiddagen
Mattlektionen var lagom seriös. Jobbade inte ett enda tal.

- Lovisa, tänk snabbt! Rimma på Emma!
- Peeen...mma :D:D
- ...Du tänkte säga "penna", eller hur.
- :D:D:D
- You fucking retard. Snygg räddning där du, fast dåligt att du inte kom på något bättre än "pemma".
- Men det finns ju fan inga vanliga ord som rimmar på Emma!!
- ....? Really, Lovisa? Really?

Lam tjej.
Fast jag ska fanimej inte säga något. Jag har varit supertrött och hungrig hela dagen, vilket mentalt förvandlade mig till en 5-åring. Satt och skrev "penis" och "fuck" på Matildas papper, och sedan ritade jag en snopplampa. Lovisa blev irriterad och sa att jag bara slösade på Matildas papper. Det sket jag i och fortsatte obeskymrat att måla på min snopplampa. Matilda blev måttligt förtjust när hon kom tillbaka från sitt toalettbesök och fick se sina anteckningar helt nedkluddade. Alexandra och Jonathan som satt framför oss vände sig om och Matilda visade dem mitt mäterverk. De flinade bara. Då passade Lovisa på att klaga lite för dem om vilken kluddmaja jag är, vilket faktiskt är helt sant. I princip var femte sida i Matildas och Lovisas block är nedkluddade av mig. Men varför klagar de egentligen? Om några år är jag både känd skådespelare och fotograf, och så kommer folk slåss om mina kluddpapper! De ska vara tacksamma.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: