EVSILFVER

2011-04-19
22:52:57

"Emma Silfver, 18 år". Fan så fint det lägger sig på tungan!
18 år. Ja. Åh. Det känns underbart. Jag har peppat denna dag jag vet inte hur länge! De flesta utav mina kompisar är 19 eller äldre och jag har känt mig så liten och efter som inte har fått ta körkort eller gå ut på krogen. För många har det varit en självklarhet att försöka ta sig in på annat vis, exempelvis låna någons leg eller helt enkelt sminka upp sig till tusen och hoppas på att se ut som 20 så att man slipper visa leg över huvud taget. Well, jag har inte ingått i någon utav dessa grupper. Har faktiskt inte känt något speciellt behov av utgång - förutom när man sitter hemma själv en lördag för att alla ens kompisar är ute och festar.

Men nuså! Nu jävlar, Jönköping City är inte säkert med mig i farten!

Klockan åtta i morse blev jag väckt med frukost på sängen och en massa paket. Anledningen till att det blev så tidigt när jag faktiskt har lov är att pappa ville hinna fira mig innan han stack i väg till jobbet. Algot var, som vid varje födelsedagsfirande, med upp på rummet för att fira. Han hoppade till och med upp på sängen och började gosa med mig....

....Fast nä. Enda anledningen till att han följde med upp på rummet och hoppade upp i min säng var skinksmörgåsen som låg på sängbrickan. Han släppte den inte med blicken en sekund. All födelsedagsglädje gjorde mig givmild och jag lät honom tillslut få den gyllene skinkan.



Jag fick - till min stora förtjusning - en iPhone 4 av min käre morfar (som bor i Halmstad och inte kan fira mig). En lacosteparfym, en bok: "Cirkeln" och smycken. Sedan åkte jag och mami ned på stan och jag fick ett par skor, en klippning, kläder och lite till smycken.
Underbart!

Imorgon blir det Ullared med Mandy och Olivia, sedan lite jobb, och efter det *trumvirvel* min utgångsdebut (i Svergie)!
Kommentarer:
#1: Lovisa

Åhhhhh! Du fattar inte hur sugen jag blir på att bli 18 nu!! <3

2011-04-20 @ 10:32:47
#2: Evelina.

GRATTIS EMMA :D

Välkommen till 18-världen.

2011-04-20 @ 16:40:04
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: