EVSILFVER

2011-08-03
16:41:42

Emmaboda 2011

Emmaboda var verkligen skitkul och jag längtar tillbaka, men jävlar vad jobbigt det har varit också. Vi åkte dit på tisdagen och själva festivalen började inte förrän på torsdagen. Fattar fortfarande inte helt varför vi ville vara där SÅ jävla tidigt, även om jag vet att det dels var för att vi ville ha bra tältplatser.
Men men, jag hade skitkul första kvällen så jag ska väl egentligen inte klaga! :) Den kvällen hängde vi i baren, som var en jättestor uppblåst kupol med bar, DJ-bås och dansgolv. Alltså, det är gånger som de då man bara älskar att vara 18! Sedan tycker jag att det var lättare att verkligen ta kontakt med folk där, eftersom det inte var helt knökat.

Band jag såg och vad jag tyckte om konserterna:


Infected Mushroom
Tror att jag och Lovisa hade tappat bort varandra så hon hade haft lite panik. När jag hittade henne kramade vi om varandra och sedan trängde vi oss in i publiken som dansade vilt. Min favorit var när de körde en egen version av Foo Fighters "The Pretender".
WHAT IF I SAY I'M NOT LIKE THE OTHERS

Familjen
Tror jag stod med Cajsa, Martina och Lovisa här. Eller, stod och stod - jag dansade röven av mig! Blev helt galet glad när de avslutade med en av mina favoritlåtar "Det var jag".

Two Doors Cinema Club
Well, jag lyssnade på de två låtarna som jag verkligen gillar men sedan gick jag. De var bra, men jag var sugen på lite mer party och dans.

Lilla Lovis
Jag har verkligen haft något emot henne.. ända till jag såg henne live. Inte för att jag gillar musiken hon gör, men hon var faktiskt väldigt rolig och se på och visst var musiken lite roligt att lyssna på och dansa till! Jag spottar aldrig ut mitt snus innan jag suger kuk, liksom.

Yelle
Jag och Lovisa hade peppat dem jättemycket men besvikelsen var stor när jag såg dem live. Hon var verkligen inte dålig live, tvärtom, men jag har mest lyssnat på hennes remixer och nu körde hon ju originallåtarna. När man var bakis och seg så var det inte riktigt det man behövde för att bli pigg igen.


Moto Boy
Jag har sett Moto Boy en gång innan, men det går inte att jämföra med när jag såg honom på Emmaboda. Det var det bästa jag sett, typ. Jag grät som ett litet barn. Jag, Cajsa och Martina tryckte oss så långt fram vi kunde och beundrade inte bara hans underbara musik och röst utan också hur otroligt jävla snygg han är, haha. Efteråt var snacket igång: hur är han i sängen? "Rough but still sensivite"  var det vi kom fram till.

Den Svenska Björnstammen
Jag, Lovisa och Martina dansade som aldrig förr till detta band som jag peppade som mest. De sjöng tyvärr inte live och hade gjort remixer av alla låtar, men det gjorde inte så jättemycket. De hade en otroligt bra show på scen och körde till och med en skitbra Adam Tensta-låt som jag lyssnat på en hel del ("OK wow"). Jag var lycklig hela deras framträdande och sjöng med så gott jag kunde trots min näst intill obefintliga röst. Dagen efter var jag inte ens lite bakis - jag tror jag hade lyckats dansa av mig all alkohol jag hade i kroppen.

Vitalic
Dessa hade jag inte lyssnat så jättemycket på, men folket jag hängde med sista kvällen ville dra dit så då följde jag med. Jag var dansig och jätteglad, så bandet blev ännu lite bättre än vad de skulle ha varit om jag inte varit det. Jag dansade rumpan av mig med skönt folk, och hade skitkul i publikhavet!

Ska´n`ska
Stannade bara till lite snabbt och tittade när de spelade min favoritlåt med dem ("Gunshot"). De såg verkligen ut precis som jag hade föreställt mig, haha. Biffiga killar med dreads och skägg!

Movits
Inga av de i mitt tält ville se dem här, men jag var fast besluten om att jag i alla fall skulle göra det. Jag fick med mig några och tillsammans stod vi i ösregnet och dansade åt detta underbara jazzinfluerade band. Det var mitt på dagen och jag var skitseg men de lyckades ändå väcka peppen i mig. Fan vad bra de är! När de lämnade scenen utan att ha spelat "Äppelknyckarjazz" blev jag riktigt besviken, men vi började vråla "en gång till" och snart kom de ut igen för den riktiga finalen. När jag hörde vad som började spelas blev jag glad igen. Väldigt glad.

Daniel Adams Ray
Eftersom jag kan typ alla hans låtar så var det självklart kul att se honom live. Jag tyckte han var väldigt härlig att titta och lyssna på, han hade bra kontakt med publiken. Och så är han ju så jävla snygg, när han tog av sig tröjan var det lite halvsvårt att koncentrera sig på musiken.
Dessutom körde han den sköna snook-låten "Inga problem" som jag älskar. Hans avslut på spelningen var också helt perfekt. "Gubben i lådan" sattes plötsligt igång och publiken med den. Fan vad det hoppades och sjöngs!

Skrillex
Hade verkligen peppat att se Skrillex, men det blev lite för mycket för mig när jag väl var vid scenen. HELA Emmaboda var där, no joke. 10.000 pers trängdes, ordningsvakterna syntes överallt men ändå var det kaos. Folk slängdes hit och dit som trasdockor. Jag och Lovisa gick tillbaka till tältet och lyssnade på dem därifrån. Vi var lite deppiga och opepp. Det löstes med lite alkohol!

Slagsmålsklubben
Alltså, jag gillar verkligen Slagsmålsklubben. Jag älskar rent av musiken, och det var skithärligt att lyssna på. Kan inte namnet på killen som är med där, men han var i vilket fall sjukt jävla lam på scen. Det drog ned sjukt mycket. Efter varje låt skulle han snacka i typ tre minuter om hur lam och trött han var. Jaha? SPELA LÅTARNA DÅ ISTÄLLET OCH LÅT OSS DANSA. (Haha)


Kap Bambino
Fattar ni att jag har peppat Kap Bambino i två år? ÄNTLIGEN fick jag se henne igen! Fyfan vad bra hon är live! Jag, Anneli och Martina hoppades verkligen på att hon skulle spela New Breath men var ändå rädda för att hon inte skulle göra det, eftersom hon mest spelade låtar från hennes senaste album. Men jodå, hon avslutade hela hennes awesome spelning med just den låten. Vi dansade och sjöng sönder oss själva.


The Bloody Beetroots
Lyckan som for genom min kropp när Warp 9.1 spelades är nästan obeskrivlig och så fort jag lyssnar på den nu så kommer lyckoruset tillbaka. Denna spelning såg jag med Felicia och Kimberly. Vi lekte att jag var pimp och de var mina horor. Det var så jävla barnsligt och så jävla roligt. Om någon dude blev kåt och ville att de skulle hångla för honom fick han betala med en cigg...
Hahaha. Jag skäms fan än.


Jag vill tillbaka.

Kommentarer:
#1: Allis

sångaren i slagsmålsklubben's pappa dog för typ 3 veckor sen. Kan ju va därför?

2011-08-04 @ 01:58:36
#2: Emma

Åååh... Vilket jävla monster jag känner mig som nu ):

2011-08-04 @ 10:58:37
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: