EVSILFVER

2011-08-05
14:43:28

Aug. 5, 2011
Vaknade av att "amazing grace" spelas på hög volym. Är i någon slags drömdimma och fattar inte riktigt vad som händer. Jag somnar om och drömmer om att jag är med i ett radioprogram och pratar om böcker, men jag vet inte vad jag ska säga och killen som intervjuar lyssnar ändå inte på mig så jag blir sur. När jag vaknar inser jag att jag måste ha varit halvt vaken för på står radion och det är tydligen ett bokprogram på.

(Tidigare i natt drömde jag om att jag fick en bebis, men jag fick liksom bara huvudet. Kroppen skulle jag få senare. Jag ville döpa den till Nemi eller Naomi, haha.)



Vid tolv begav vi oss av mot Helsingborg, men först pausade i Höganäs där vi hängde lite på Lager 157. Jag köpte en turkos långtröja, en mörkblå tjocktröja, en skinnjacka och ett par hörlurar. Fint.
Mamma och Jakob gick runt och letade kläder till Jakob, så efter en stund blev pappa och jag uttråkade. Pappa grabbade de fulaste kläderna han kunde hitta och gick in i omklädningsrummet. När han öppnade höll jag på att kissa på mig av skratt. Mamma, Jakob och resten av Lager 157 också. Det var fanimej det läskigaste jag har sett! Illgröna träningsbyxor med två illgula ränder på sidorna och en grå/blå/röd tröja som liknade något som barnprogramsfiguren Dennis skulle kunna ha på sig, och som var alldeles för liten. Vi tog kort. Det kommer snart på bloggen.
Min pappa liknar fan Mats från En Annan Del Av Köping.
Som grädden på moset kramade han om en muminfigur som stod och kramade barn utanför Iitala.

Efter det så åt vi god mat på en mysig resturang vid hamnen, och sedan begav vi oss vidare mot Helsingborg. Väl där så shoppade jag ett par nya skor eftersom att två av tre par förstördes när jag var på Emmaboda. Kul.

Mitt på ett torg låg också en tio meter bred uppblåst Gris, och ett tiotal personer stod med huvuderna in i dens mage. Vi fattade ingenting och var tvugna att gå bort för att kolla var det var. Det visade sig att det utspelades gatuteater i den stora grismammans mage, haha. Vem fan kommer på idén? Och vad kan teatern ha handlat om..?

Vi fick köa i ungefär tjugo/trettio minuter innan vi kom in på festivalområdet, men det gjorde inte så mycket för när vi väl hade kommit in så hade vi det jättemysigt. Vi satte oss på den stora gräsplätten tillsammans med ca. 6000 andra och åt våra mackor medan Säkert spelade på scen. Jag myste och sjöng med till det jag kunde.
Vi insåg att vi hade glömt att dela våra bröd innan vi packade ned dem. Då sken mamma upp och sa "men det är lugnt ju, jag packade ned en kniv!". Precis när hon sagt det stelnade hon till och alla tittade förskräckt på henne. Vem sjutton tar med sig en 40 cm lång kvin in på ett festivalområde? Kvinna!
Mamma började asgarva.

The Ark var också väldigt roliga att se, speciellt eftersom att de splittras om bara några veckor. Jag gillade dem lite mer nu efter att ha sett dem live. Det kan dock inte jämföras någonting med vad jag kände efter att Håkan klivit av scenen efter sin sista låt. Han var helt jävla MAGISK live, och han sjöng bara låtar jag verkligen tyckte om och jag sjöng med hela tiden. Fyfaaan vad bra han var, det var helt sjukt. Visst att jag gillade honom innan men nu älskar jag honom. Mamma och pappa tyckte också att han var väldigt bra.
I bilen hem var jag glad och trött. 
Somnade direkt när vi kom hem.
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: