EVSILFVER

2011-01-14
20:51:01

Lite om lite
Hejhej på er, det var ett tag sedan. Jag vet egentligen inte hur mycket ni bryr er (lugna, det var inget rop på söta jag-bryr-mig-kommentarer) men förlåt för att jag inte varit så aktiv det senaste.
Mitt lov har varit väldigt bra. Nyår var riktigt mysigt och roligt, vid tolvslaget skålade alla 92:or och skrek rakt ut om hur otroligt skönt det skulle bli att ta studenten om bara några månader. Själv halvgrät jag (mer eller mindre seriöst) över att det var hela ett och ett halvt år kvar innan det hände mig. Suck.
Jaja, jag har en härlig klass så att stå ut ett tag till ska nog gå. Synd bara att det är som det är med mig och mitt skolarbete. Får väl ta och berätta lite mer om det här på bloggen någon gång, om ni skulle vara nyfikna. Annars gör jag nog det för min skull. Man kommer fram till så himla mycket saker man inte tänkt på innan när man sätter sig ned och skriver.
Jag har dock haft total skrivkramp ett väldigt bra tag, därav det väldigt inaktiva bloggandet. Alla har väl såna perioder antar jag. Jag tycker det är superjobbigt och hatar känslan av att inte få utlopp för min kreativitet. Har nämnligen heller inte fotat något alls både ett tag innan och under lovet. Känns konstigt. Inte ett enda kort, förutom på julafton. Borde faktiskt ta och lägga upp lite bilder därifrån - ni får påminna mig!

Sista veckan på lovet fick jag influensa, så hela första skolveckan har jag legat sjuk i sängen. Sovit, sovit, ätit, sovit. Igår kom jag in i "ingen matlust"-stadiet, vilket jag hatar. Jag blir så himla svag, och det spelar ingen roll om jag försöker tvinga i mig mat - det går inte att svälja. Denna gången var det dock bara under en kort period och idag har jag klarat att äta någorlunda.
Ulle, Anders, Alicia och Alva kom hit en stund nu på kvällen och det uppskattades väldigt mycket. Har saknat mina småfisar och dessutom har jag inte träffat en jävel förutom mina familjemedlemmar när jag varit sjuk. Alicia och Alva sprang runt och kallade pappa för Niklas-Picklas och tjockis. Han låtsades bli arg och jagade runt dem i hela huset. De skrek som besatta och skrattade tills de blev helt anfådda.
Om någon vecka fyller Alicia 5. Hon har önskat sig en barbiedocka som gifter sig, ett dockhus och en riktig kanin.
Ulle berättade att hon var väldigt sugen på att köpa två kaniner till barnen, och mamma sa att hon visste några bara en liten bit ifrån oss som gav bort kaniner p.g.a att de hade för många. Ulle och jag åkte genast dit för att titta. Två honor tyckte jag hon skulle skaffa. Det tyckte hon med.


Dessa två små sötnosar fastnade vi för. Jag blev lite kär i den vita (kallades "Lilla Vit", gulligt va?) eftersom den hade klarblå ögon, Ulle blev kär i den bruna för att den var så otroligt lugn. Nu gäller det bara att övertala Anders - han vill absolut inte ha några kaniner. Han tror att det kommer att vara synd om dem. Jag tror de kommer trivas som fisken i vattnet hos två djurglada ungar som defenetivt kommer att ge dem mycket kärlek.
Egentligen är jag inte så mycket för gnagare, men jag vet hur glad jag hade blivit om jag fått två kaniner på mitt 5-årskalas. Det hade jag fått också om jag inte varit allergisk, istället fick jag min älskade Prick, en geckoödla, när jag fyllde sju. Åh vad glad jag var.
Tror Alicia och Alva kommer att bli minst lika glada för dessa lurviga små varelser.
Ska förresten hålla i Alicias kalas, det ska bli spännande. Ska försöka komma på massa lekar och kanske leta upp en liten sketch som jag kan be någon kompis vara med på.
Mys!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: