EVSILFVER

2011-06-16
20:45:28

"Jag fick aldrig det där petet i ryggen... Snyftsnyft.."
Kan verkligen tänka att Teaterprojekt kan vara världens bästa sommarjobb. Även om lönen är skit så det fett värt att få betalt för att göra det roligaste man vet. Härlig grupp är det också!
Idag var vi på vapenmuséet (HAH, det heter "muséet", inte "muséeumet", jag hade rätt!) för att vi skulle lära oss lite mer om hur arbetarna hade det där under 1910-1940. För er som inte vet så är vårt slutprojektet en "historisk vandring" i Huskvarna som folk kommer att kunna gå på med anledning av att Huskvarna firar 100 år som stad. På denna vandring ska vi alltså sepla upp olika små sketcher där man kan följa Huskvarna dessa år. Vi (och Eva som skriver manus) skulle alltså få lite inspiration av vad muséets guide hade att säga.
Det var väldigt intressant måste jag säga! Fast guiden luktade bajs.

Efter rundvandingen hade vi lunch och jag följde med Matilda hem och åt. Jag var noga med att inte riva ned deras väggprydnad, som jag lyckats med förra gången jag var där... glas överallt och jag skämdes så jag vet inte vad, även om de försökte övertyga mig om att det inte var någon fara.
Medan vi gjorde i ordning vår mat stod Matilda och nynnade på Plutos intromelodi, och snabbt började samtalet om vilken melodi Kalle Anka och Musse Pigg hade.
That's some deep shit right there.

När vår fina teatergrupp sedan samlades igen så bestämde vi oss för att leka lite Maffia. Orkar inte förklara vad det är för det är ändå ingen som kommer att läsa det, men fy vad roligt vi hade (?)! Folk anklagade varandra hej vilt och gick bakom varandras ryggar (hostmatildahost). Alicia var så söt som hela tiden hade tusen saker att säga och ändå var lika oskyldig som en nyfödd bebis. Hon litade dock alldeles för mycket på Matilda (som var maffia) och gjorde en pakt med henne, så det slutade med att Alicia blev ensam kvar med henne och därmed förlorade byborna. Hennes min när hon förstod att Matilda hade lurat henne var obetalbar, haha.

Efter två timmars Maffia så slutade vi (sjukt soft, right?), och jag och Matilda drog ned till stan. Jag shoppade hårspray och hårfärg, samt två impulsköp - läppglans för halva priset på Kicks. Behövde dock köpa Dustit också (världens bästa hårprodukt) så jag gick in till frisören inne på Sesamhuset. Tjejen där inne hävdade bestämt att de inte sålde Dustit och att de aldrig gjort det. Jag hävdade lika bestämt att de visst gjorde det för jag hade minsann köpt det där innan. Vi stod och dividerade i säkert en minut och båda blev mer och mer irriterade över vad den andre sa. Tillslut gick jag ut med ett "jag vet i alla fall att det var här jag köpte det, men skitsamma".


En halvtimme senare kom jag på att det inte alls var där jag hade köpt det förra gången.
Jag skäms än.



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: