EVSILFVER

2011-06-30
12:52:42

Teaterteater
Juni 29

Mer chill sommarjobb får man ju leta efter. Vi är redan inne på vår tredje vecka men det känns som att vi bara har varit här i några dagar. Folket här är så fint och det ska bli tråkigt att lämna dem alla redan nästa vecka! Kommer speciellt att sakna de intensiva lekarna, haha. Maffia blev snabbt favoriten.
Jag har lyckats klä mig helt fel två dagar i rad nu. Jag bor ju precis vid Vättern så det är alltid kallare där vilket ofta får mig att ta på mig någon extra tröja eller byxor. När jag sedan kommer hit till Huskvarna håller jag på att smälta bort - speciellt när 1910-talskläderna sätts på! Tjocka kjolar och långärmade blusar och förkläden. Att vi alla överlevt är lite av ett mirakel.
Snart ska jag gå ut till resten av packet, sitter just nu inne i tjejlougen p.g.a min fruktansvärda allergi som sätter in som värst så fort jag visar mig utomhus. De andra sitter där ute och planerar nästa veckas happening, spännande! Ni kan ju hålla ögonen öppna vid Vätterstranden på måndag.

Juni 30

Gårdagens premiär gick prima skinka! Varmt och svettigt var det, och jag + några till missade applådtacket eftersom vi inte hörde fabriksvisslan (slutsignalen). Jäkligt konstigt att vi missade den när vi hörde allt annat.
På Esplanaden, där alla gick utklädda till kända personer från Huskvarna, gick det också väldigt bra. Jag och Carl Lundin (inte säker på att det är rätt) spelade herr och fru Mon. Vet inte så mycket om dem förutom att jag i sängkammaren skötte stadens telefonväxel, och att vi inte hade något sexliv. Det var en av de första sakerna jag höll på att slänga ur mig när jag för första gången fick träffa Carl. "Vi har inte tid för något sexliv!" Så charmigt det hade varit. Not.

Direkt när jag kom hem så slängde jag mig i sängen och slog på Hot Rod. Oh how I love that movie.
Strax efter filmen var slut somnade jag sött och hade en konstig dröm som jag inte riktigt kommer ihåg..

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: