EVSILFVER

2011-06-07
15:07:40

Kort om mormors födelsedagsfirande



Mormors firande var jättemysigt. Jag fick ett så himla fint bemötande av Alicia och Alva, de började ropa "EmmaEmmaEmma!" och sprang fram och kramade mig. Hihi, gud vad löjligt glad man blir av sånt. De hade en kompis där också som jag hälsade på, hon hette Molly och var väldigt söt. Jag kunde inte riktigt släppa att hon liknade någon väldigt mycket, men kom inte på vem det var.
Direkt efter de fina kramarna så började de springa runt och ropa "du kan inte fånga oss" för att få igång mig. Jag sprang runt och lyfte dem upp och ned - de skrattade så de kiknade.

Jag hade fixat en fin tipspromenad som alla skulle gå, så jag och Ulle gav oss ut för att sätta upp alla lappar och samtidigt lämna av Molly hemma hos sig. Efter två lappuppsättningar hör jag hur Molly ropar "mamma" och springer iväg, jag tittar upp och rycker till lite. Nu fick jag svar på vem Molly var lik. Hon var oehört lik sin mamma Jennie - min svensklärare. Som jag dessutom inte gillar och hon gillar inte mig heller för den delen. Har inte varit på en svensklektion på hur länge som helst så att jag skulle träffa henne här och nu var bara helt jävla fel. Jag vände mig till Ulle i panik och mumlade något i stil med "nejnejnej jag kan inte träffa henne här fanfanfan". Hon började asgarva och sa att jag kunde stanna kvar så gick hon och pratade med henne själv. Nä, det skulle bara se skitdumt ut - jag fick följa med. Med ett stelt leende ropade jag "Hallå Jennie!" och jag såg nästan hur hon också ryckte till. "Nejmen Hej, Emma...". Jag dog.
Ulle fick ta över samtalet medan jag stod och låtsades hålla koll på Alicia som, likt en borttappad vante i stark vind, irrade omkring på sin cykel.

När vi satt upp alla lappar och var tillbaka hemma hos Ulle så fick jag sitta och passa barnen medan de lekte i den uppblåsbara poolen. Åh, vad kul de hade. Fan, så kul kommer man aldrig att ha igen, inte på det sättet. Det stack till i mig när jag insåg det, vad skulle jag inte ge för att få vara liten igen bara för en dag.

Vi åt jättegott och hade det allmänt trevligt i det fina vädret, mormor fick bland annat en iPad och även om jag inte tror att hon helt och hållet visste vad det var så blev hon väldigt glad, haha.



Skål för farmor/mormor!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: