EVSILFVER

2011-06-01
17:32:54

Woop woop.


Den här lyssnade jag jättemycket på i 7:an och 8:an. Väldigt härligt.

Klassen röstade fram manus idag... jag kan inte påstå att jag är jättenöjd direkt. Vi ska spela Fanny & Alexander.
Saken är den att... nej, jag tror faktiskt inte att vi klarar av att spela den. Det är jättemånga i min klass som aldrig har spelat teater innan de började på peset, och många är lite naiva enligt mig. Folk tror att teater är så jävla enkelt, att det bara är och gå upp och säga sina repliker hyfsat bra, göra det man ska osv. Det är så jävla mycket mer. Närvaro, improvisations- och inlevelseförmåga, artikulation... äsch, fan. Tänker inte ha ett jävla föredrag om vad bra teater är.

Grejen är att jag tycker helt ärligt att vi inte är där än. Jag tror inte vi har vad som krävs för att få en så pass djup och svår pjäs att bli riktigt bra. Det betyder INTE att jag tycker vi är dåliga, jag är helt säker på att vi hade kunnat göra ett lite lättare manus så jävla bra. Men, nej, det dög inte. Och nej, jag kan inte säga annat än att jag blir lite trött.


Jaja, jag ska försöka att inte sucka över det mer efter det här inlägget! Nu är det bestämt och jag ska verkligen göra mitt bästa för att min insats blir utomordentlig. Resten är ju upp till var och en!
Kommentar:
#1: cicci

Känner igen mig lite!

Har haft sceniskt musikprojekt som individuella val sen i höstas! Och det har varit väldigt mycket teater inblandat.. Och det är verkligen det svåraste jag någonsin gjort.. Att säga en replik med rätt inlevelse är sjukt svårt! :o

2011-06-01 @ 20:27:02
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: