EVSILFVER

2011-03-13
22:18:38

- I will be popular! - No, no you won't.
Hemma efter en myshelg med Elias.
Dock är jag jätteförkyld så jag har säkert smittat honom tio gånger om. Blev värre på tåget hem, tog en alvedon direkt när jag kom innanför dörren.

Tvingade Elias att titta lite på melodifestivalen igår. Har inte sett en enda delfinal så jag var lite nyfiken på vad Sverige hade röstat fram.
Fast nej, nu ljög jag. När vi var i sälen och åt på en sportbar så visade de melodifestivalen på big screen precis framför oss - det var lite svårt att inte titta då. Kommer ihåg hur vi satt och asgarvade åt Eric Saades framträdande och låt.
Anyhow. Inte för att Sveriges bidrag har varit bra någon gång, men detta årets bidrag slog verkligen i botten.

Jag klarar inte av melodifestivalen egentligen. Jag hatar de klämkäcka programledarna utan humor, jag hatar hur dålig musiken är, jag hatar de löjliga artisterna, jag hatar de krystade mellanakterna, jag hatar de patetiska låttexterna... well, kort sagt så hatar jag verkligen allt som har med det att göra.
Sverige har en förmåga att alltid skicka helt fel bidrag vidare till Eurovision, men detta året tog fanimej priset. Av ALLA dåliga låtar ni röstat till final så valde ni att ringa upp alla era pengar på " P o p u l a r "? Jag skäms. På riktigt. När The Moniker, Danny och Saade stod i topp höll jag tummarna för The Moniker. När det var klart att han inte skulle vinna tänkte jag att "jaja, Danny får väl vinna då, bara inte Saade gör det". När det till min fasa blev precis tvärtom  så vände jag mig bara bort från TV:n och svor åt hur fail svenska folket är.

Jag vet inte varför jag bryr mig så mycket egentligen, jag kommer ju förmodligen ändå inte titta på Eurovision.
Jag antar att jag bara inte kan förstå hur folk kan ha så dålig musiksmak.

Ah well, kan väl vara för att det bara är barn, gamlingar och gay people som tittar på det...
(Easy now, it was a joke.)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: