EVSILFVER

2011-03-21
22:52:46

Hormonfreak
Idag, mina kära vänner, så började jag med p-piller. Jag hoppas på mindre mensvärk nu, om ens någon mensvärk alls.
Jag var på ungdomsmottagningen och fick ut ett recept och hon sa att jag kunde börja redan idag. Hon sa också att det kunde påverka hormonerna lite.
Lite.

En halvtimme efter att jag tagit det lilla djävulspillret gick mitt glada humör ned till botten. Jag blev trött, slö och sur. Såg allting i gråskala och mina prestationer på teatersporten var förjävliga. Blä.
Sedan höll jag på att börja grina när pappa hämtade mig och sa att vi skulle till farmor och fika. Jag hade inte ätit på fyra och en halv timme och såg fram emot en stor måltid när jag kom hem innan jag begav mig vidare till teatern som började vid tjugo över sju.
Pappa fick ett spel men åkte sedan och köpte en sallad åt mig på Tortellini. Dessutom kallade han en gammal gubbe för "kuk" och en kvinna för "hagga". Jag har aldrig hört honom använda de orden. Heheh.
Han var väldigt stressad.

Hos farmor var jag bara tyst och fick skylla på en lång och intensiv dag i skolan, vilket inte var speciellt sant. Vi har bara två lektioner på måndagar. I och för sig är en av dem idrott, och jag körde på rätt bra idag.

Den djupa depressionen började inte släppa förrän vid åtta. Nu är jag bara extremt känslig och lättirriterad. Känner hur lätt jag har för att lipa också.
Gud så mesigt. Jag hoppas verkligen inte det kommer att fortsätta vara såhär länge. Är rädd att jag tar livet av mig pga. ett omaka par strumpor eller något.


En bra sak är i alla fall att jag nu är anställd som Rookie-fotograf på JP! Känns toppen! Hoppas att de vill ha kvar mig där en tid. Ska på möte den 31:a mars.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: