EVSILFVER

2011-03-29
22:47:28

CAPS
Idag på ljudmedialektionen fick jag ett psykbryt.

Jag och Lovisa har varit där totalt 2 gånger den där terminen, och anledningen är helt enkelt att lektionen suger bajsdoppad snopp. Den är två och en halv timme lång och uppgifterna är så tråkiga att jag kan spy. Dessutom har vi världens mest sega lärare.
Förlåt, kära Sam. Vi tycker att du är jättegullig på ditt vis men i lamhet tar du faktiskt priset. Det var för övrigt hans tal jag satt och störde mig på när jag sedan fick reda på att han fått en stroke för 1 år sedan som jag skrev i något gammalt inlägg. Smooth.

Anyhow, förra gången när vi skippade den lektionen fick jag ett litet sms med följande text:

Har ni hoppat av  ind. val ljudmedia?
Sam


Det var då vi bestämde oss för att det kanske skulle vara smart att börja gå på lektionerna igen.
Sagt och gjort, efter röst- och rörelsen gick vi gråtfärdiga in och satte oss i det dystra klassrummet och Sam, also known as McStroke, började uppropet.
Han blev chockad när det visade sig att både jag och Lovisa var där. Hehe.

När han skickat iväg alla med sina uppgifter så kom han fram till oss och frågade hur vi skulle göra. Han sa att han inte hade något att gå på eftersom vi inte gjort någon uppgift. Detta var vi snabba med att påpeka att det inte stämde. Vi har gjort 2-3 uppgifter i alla fall, och det borde han veta.
Han sa att han inte hade hittat dem så vi fick logga in på datorerna för att öppna dem.

Då visar det sig att alla våra jävla uppgifter är borta.
Och det var inga små uppgifter, de hade faktiskt tagit tid och ansträngning.

Han skyllde på oss och sa att det var vi som hade sparat fel osv, men saken är den att varje gång så har vi bett honom att hjälpa oss spara eftersom vi inte villE göra fel.
Detta fick jag påpeka fyrtioelva gånger. Han glömde uppenbarligen bort det eftersom att han fortsätte säga att det var vårt fel.
När jag äntligen fått i honom det faktum att det var han som gjort fel eller datorn som var cp så började han prata om att vi inte var de första med detta problemet.  Någon minut efter kom två andra tjejer och sa att deras sparade filer också var borta.

Det som irriterade mig mest var den jävla tjurgubben som stod bakom som ett jävla troll och inspekterade allt vi gjorde. Han var tydligen någon computer dude men istället för att hjälpa oss sa han bara att "datorn gör inte fel, det är ni som inte har sparat, blablabla fucking bla". När någon av oss försökte förklara att så inte var läget så förvandlades han till en jävla 5-åring och började tjafsa om att så var det visst, och datorn gör inte fel, och om den nu gjort fel så var det ÄNDÅ vårt fel - för vi hade inte tänkt på att spara filerna på femhundratolv olika ställen i datorn och på olika USB.


MEN OKEJ, MOSAIKLIKNANDE GUBBJÄVEL. FÖRLÅT FÖR ATT VI INTE AUTOMATISKT TÄNKTE ATT DATORERNA ÄR FUCKED UP OCH KOMMER ATT TA BORT ALLT JÄVLA ARBETE. DIN JÄVLA FOSSIL. OCH ARGUMENTERA LITE JÄVLA BÄTTRE ÄN "AMEH SÅ ÄRE", LYSSNA PÅ VAD VI SÄGER ISTÄLLET FÖR ATT STÅ MED ARMARNA I KORS SOM EN ANNAN KÄRRING OCH SÄGA "SKYLL ER SJÄLVA" ELLER VISA I ALLA FALL LITE JÄVLA SYMPATI FÖR FOLK SOM LAGT NED MÅNGA TIMMARS ARBETE PÅ NÅGOT SOM ÄNDÅ MÅSTE GÖRAS OM FROM SCRATCH. JAG HATAR DIG.


:)
HEJDÅ



Kommentarer:
#1: Lovisa

AMEN SISTER!!

2011-03-30 @ 10:33:52
#2: matilda

frustrerande

2011-03-30 @ 18:16:22
#3: Matildas syster

Har haft PRECIS samma problem under alla 3 år på gymnasiet. Uppgifter man lämnat in på kompassen som helt plötsligt är spårlöst försvunna.. Har även råkat ut för lärare som slarvat bort nationella prov (men påstår att man inte var närvarande under provet). Aja, det är kompassen som strular, just därför är det så naivt av lärarna att lägga så mycket uppgifter på datan :(

2011-04-01 @ 23:25:31
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: