EVSILFVER

2011-10-25
20:04:36

Det är en sådan kväll jag bara får säga till mig själv att glida igenom, i hopp om att natten rättar till huvudet tills imorgon.












Ikväll är en sån där kväll då alla kläder jag tar på mig sitter fult. Det är en sån kväll då jag uppgivet står inne i provhytten och drar på mig plagg efter plagg i hopp om att jag ska hitta något som får upp självbilden lite.
Det är en sån kväll då det slutar med en blick som försöker undvika spegelns bild men misslyckas och varje gång blicken träffar fel hugger det till.
Jag gör mitt bästa för att fixa till det. En hårslinga bakom örat. Fram igen. Puffa upp där bak. Rättar till linnet, drar lite i jeansen. Smetar på lite ytterligare lite läppstift eller foundation för att dölja min för tillfället torra hud. Tar emot hugg i själen när jag inser att "det blir inte bättre än så här".
En sån kväll som resulterar i tårar och alldeles för hårda tankar som slår insidan lika ful som den säger till mig att utsidan
är.
Kommentarer:
#1: Cicci

älskade fina du, jag vet hur det är!

och du ska veta, du är en av de vackraste människor jag känner, på både insidan och utsidan.



<3

2011-10-25 @ 22:41:09
#2: milla

fin kommentar du fått.

vet hur det är. fan, provar jag kläder slutar det alltid med att jag börjar gråta. och jag tycker ändå inte att jag ful. mest att jag är misslyckad och deformerad. usch. usch. usch.

men du är fin!

2011-10-25 @ 22:59:27
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: