EVSILFVER

2011-09-18
22:27:35

Sept. 18, 2011
Idag åkte Cicci hem. Hon har varit här hela helgen och det har varit mysigt och roligt, trots att vi tyvärr inte har gjort så mycket. Varken hon eller jag har varit på topp.

Efter att hon åkt hem ringde pappa och frågade om jag skulle följa med till GBG och titta på när Jakob spelade handbollsmatch. Jag sa nej. Sedan tog jag mig en snabb fundering över vad jag skulle göra själv hemma till klockan tio och insåg att jag inte skulle gjort ett skit, så jag ringde upp pappa igen och sa att jag hängde med. Det ångrar jag inte alls, mycket mysigare med en liten trip till gbg än att sitta hemma och uggla.

Det var en mysig resa hem. Det spöregnade och mörkret hade lagt sig, så jag kopplade i mina hörlurar och drog på nattmusiklistan. Den somnade jag gott till men vaknade ändå när det var 45 min kvar. Då kopplade jag istället in mobilen i bilhögtalarna och jag, mami och papi satt tysta till den rogivande musiken. Jag försökte tänka bort det faktum att pappa hade jättesvårt att se hur han körde pga allt regn och vid ett flertal gånger höll på att åka över på fel fil.

På den lilla vägen in till oss kryllade det av glada grodor som av någon korkad anledning dragit sig ut på vägen. Mamma skrek och höll för ögonen medan jag och pappa garvade. Mamma tycker att det är extremt obehagligt med grodor ute på vägarna och hon släpper näst intill ratten om hon kör på en väg med mycket grodor. Anledningen till detta är att hon när hon var liten räddade en groda ifrån att bli överkörd, men när hon satte ned den på andra sidan vägen hoppade den dumma grodan tillbaka upp och blev påkörd mitt framför lilla mammas ögon. Haha, så sorgligt.

Nu ligger jag i sängen och ska nog sova vilken sekund som helst. Puss på er.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: