EVSILFVER

2012-12-02
23:30:00

Back on track, bitches and hoes!
Oj. Så himla mycket har hänt sedan jag sist bloggade. Så mycket att det är svårt att veta var jag ska börja, så jag skiter i att försöka tänka ut något klurigt och skriver istället det som dyker upp i huvudet.
 
Jag jobbar fortfarande kvar som studiofotograf på Jönköpings Posten, och det går så bra att jag kanske får fast anställning (100%) - får reda på detta i veckan. Har världens goaste arbetskamrat som gör allt i sin väg för att jag ska få jobba kvar, haha.
Jag har haft mina ups and downs, men för det mesta har det nog faktiskt varit rätt så bra. När någon har frågat hur jag mår har jag faktiskt kunnat säga att "det rullar faktiskt på bra". Vardagen har flytigt på och på helgerna har jag flytt staden för att få nytt syre. Stockholm, Götet och Uppsala har det bland annat stått på stationsskyltarna när jag klivit av bussen.
 
 
 
(Swedish House Mafia, Friends Arena, 22 november)
 
Jag har träffat en pojk. Han är en centimeter kortare än vad jag är, har bra musiksmak, bor i Uppsala (därav mina helgsutflykter dit), har fått mig att älska iskaffe och är jättefin. Jag snodde med mig en av hans tröjor hem förra gången jag var där och när jag luktar på den så saknar jag honom sådär förjävla mycket som man bara kan. 
 
 
Jag har skrivit en del, men det mesta ligger i mitt utkast på Poeter.se för jag vet aldrig hur jag ska avsluta något, och dessutom har jag varit inne i en period rätt länge då jag tycker att allt jag skriver suger, vilket är en av anledningarna till att jag plötsligt bara slutade blogga. Jäkligt dåligt, jag har saknat det och jag har saknat er. På riktigt. 
 
Jag har blivit brunett och bytt ut nästan hela min garderob. Att börja tjäna rätt okej har fått mig att byta ut mig helt och hållet känns det som. Det är skönt, jag gillar mig mer nu och känner mig mer bekväm i vem jag är.
En annan major diffence är att jag har börjat äta champinoer, kaviar, ägg och dricka mjölk. Fantastiskt framsteg i min mening! Känns som jag har gått och blivit jäkligt vuxen. Heja, heja! Gjorde mig till och med lite Gin & Tonic härom dagen, och jag har börjat föredra rött vin framför vitt (...med risk för att låta som en alkis).
 
 
 

Gött mos! Nu kör vi.
Musik, text, foto och lite vardag á la Emma Silfver. Fuck yeah.
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: