EVSILFVER

2012-02-20
23:49:29

3096 dagar
Har inte kunnat sova inatt. Dels för att jag igår vaknade vid halv tre, dels för att jag inte mådde så jättebra och dels för att jag var alldeles för fast i boken jag just nu läser: 3096 dagar. Så himla fängslande. Grym och grymt bra, helt enkelt. För er som inte vet det handlar den om Natascha Kampusch, flickan som vid tio års ålder blir kidnappad och bortförd från sitt hem i Wien. I åtta år hålls hon fången av en psykopat som torterar henne både psykiskt och fysiskt, innan hon lyckas fly. Kunde inte släppa boken, men den hemska berättelsen blev för mycket gick jag istället över till att googla intervjuer med henne, samt bilder på gärningsmannen och källaren hon hölls inspärrad i...

..Jag sov varken mycket eller bra.



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: