EVSILFVER

2012-02-24
09:51:35

P3-dokumentärer får mig att drömma om Zombies
Det blir en hel del väntande under dessa teaterfyllda dagar. Vissa gånger kan det ta en hel timme innan man ska in på scen igen, och då är det bra att ha något att underhålla sig med. Personligen har jag bland annat lyssnat på massa P3-dokumentärer medan jag legat utslagen i någon utav scensängarna. Sedan Felicia för ett tag sedan berättade för mig om dessa dokumentärer (som finns att hämta ned gratis på iTunes) så har jag varit helt fast. Det är så jäkla spännande! Jag har dock fastnat för dokumentärerna om mord och våldtäkt. Okej, det där lät HELT fel, men misstolka mig rätt: jag gillar att bli berörd och är det något man blir det av så är det när ett våldtäksoffer gråtandes sitter och berättar om händelsen. Helt jävla fruktansvärd. Har varit så arg när jag lyssnat på att jag kommit på mig själv med att knipa ihop munnen till ett sträck, samt knyta nävarna.
I alla fall, det har hänt flera gånger att jag legat och lyssnat på dem när jag ska gå hem ensam i mörkret, eller ibland när jag ska sova. Ingen bra idé. Har bara väntat på mardrömmarna och inatt nådde de fram till mig, fast då handlade den i och för sig om Zombies.....

Om ni är sugna på att ladda ned så tipsar jag om dessa:


Discotekbranden i Göteborg (Lipade så jag höll på att gå sönder)
Alexandramannen (Svensk nätpedofil)
Södermannen (Serievåldtäksman som tog sig in till 16 ensamboende kvinnor under 70-talet)
Massmordet i Falun
Hedersmordet på Pela



Men när hemskheterna blir för många är det skönt att kunna kliva ur
verkligheten en stund och läsa lite Får man skratta åt det här?








Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: