EVSILFVER

2013-04-19
14:39:00

19 april 2013
DET HAR HÄNT. DET HAR ÄNTLIGEN HÄNT. Jag har överlevt mina 20 först år på denna jord! Jag mår så sjukt bra idag och njuter verkligen av all uppmärksamhet, haha. Det var längesedan jag var så otroligt pepp över någonting!  Min morgonfirande hade inte kunnat vara mer klassiskt familjen Silfver. Vaknar av att den osmidig Algot puttar upp min dörr, hoppar upp i min säng och slickar mig i ansiktet för att sedan (när jag försöker mysa) drar sig ur mitt grepp och går ut. I trappen hör jag hur mamma och pappa viskar innan de slutligen tar ton, men de kommer inte längre än "VAD ÄR DET FÖR EN DAG, ÄR DET EN VANLIGA DAG, NEJ DE..." innan jag hör ett brak, och sedan pappas vrål "MEN FÖRFAN SUSANNE, VI SKULLE INTE TAGIT DEN HÄR JÄVLA SKITBRICKAN" och mammas "oj! ojojoj!" Började asgarva för mig själv. Så himla mycket min familj. Efter ytterligare någon minut tar de ton igen och vinglar flabbandes in i mitt rum med en frukostbricka och paket. Fabulous. 
 
Jag fick ett jättesnyggt träningsset (trosor, sport-BH, två linnen, byxor och skor) samt en rakapparat för kvinnor (har en tendens att raka benen när jag är som mest stressad och det slutar alltid i blodbad....). Av min bror, som tyvärr inte kunde medverka då han bor i Göteborg, fick jag boken "Skum kanin med ananassmak" som är en bok fylld med roliga särskrivningar och andra språkgrodor. Så jävla kul. Så jävla jag. Överlag blev det en helt fantastisk start på dagen, speciellt efter den intensiva träningstimmen efter frukosten. 
 
Direkt efter gymmet blev det systemet. Jag hade velat säga att jag slog upp systemets portar med stolthet och en märklig känska av makt, men det var automatiska dörrar så själva entrén blev inte så jävla speciell. Väl där inne kände jag mig som en bortkommen kattunge när jag letade efter olika sortes öl och vin som kommer att förtäras glatt efter kvällens äventyr med komikerna Anders och Måns. Tillslut hittade jag allt jag sökte och ställde mig, för första gången, själv i kön med plånboken i högsta hugg. Tjejen i kassan frågade först inte om leg och jag höll på att bli riktigt besviken när hon tillslut frågar om hon skulle kunna få kika på passet jag håller i handen. "Åh, grattis! Nu får du fira riktigt mycket idag!" "Tack! Ja för fan, vad ser det ut som att jag ska göra!? HÖHÖHÖ.". Stolt som en jävla tupp gick jag ut med två stora, mintgröna kassar i högsta hugg. Nu var det gjort.
 
För att göra morgonen ännu bättre kom fina Amanda hem till mig och åt frukost (andra gången för mig idag då) och peppeade kvällen. Det var jättemysigt, trots att hon inte var så förtjust i mina nyttiga LCHF-pannkakor och var tvungen att ha på både socker och smör för att det skulle gå ned, hahaha. "MÅSTE JU TÄNKA PÅ ATT FÅ I MIG ALLA KALORIER, EMMA. DET ÄR VIKTIGT DET HÄR." Hon är så go. 
 
OCH som att inte det vore nog... så möts jag av det här när jag kommer till jobbet: 
 
 
Har verkligen världens goaste arbetskamrater! <3 All kärlek till er! 
 
NU väntar några timmars jobb, sedan AW/fördrinkar med familj och lite av släkten innan vi ska dra oss till Jönköpings Teater och skratta åt Anders och Måns. Efter det kommer några finfina brudar hem till mig och förfestar - sedan drar jag mig ut i natten. Det här kommer bli så jävla bra. 
 
 
Det  är bara att börja anpassa sig till vuxenlivet!
 
 
Taggar: 20, emma silfver, födelsedag, år;
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: