EVSILFVER

2013-02-05
10:11:56

Suddenly...... LCHF.
I torsdags var jag inne på Aftonbladet.se och ströläste lite när jag kom in på en sida om LCHF. Läste igenom texten lite snabbt och vips så hade jag bestämt mig för att börja med det. Jag är rätt spontant.
Där fanns ett 4-veckorsprogram som skulle vara en hjälp på traven när man satte igång. Precis vad jag behöver - ett konkret schema där jag vet vad som gäller. Min kollega undrade vad jag gjorde och när jag sa att jag precis bestämt mig för att börja med LCHF hakade hon snabbt på. Hon är rätt spontan. Resten av torsdagen och fredagen ägnade vi varje ledig stund till att skriva ut massa info, recept och scheman som vi satte in i varsin pärm. Så jävla dedikerade efter bara en tanke. Haha. 
Igår var första gången vi körde igång och jag blev typ chockad över hur mätt man blev av maten och hur jävla länge man höll sig på den. När jag såg att man bara skulle äta tre mål per dag blev jag först lite orolig eftersom jag jobbar heldag och en hel del energi faktiskt går åt, men jag blev inte hungrig en enda gång innan det var dags att äta. Och gott som sjutton var det med. 
 
Så här såg middagen ut igår. Okej, det ser inte så himlans smakrikt ut på bilden, jag är medveten om det, men det var verkligen gott! Hamburgare i salladsblad med ost, bacon, hemmagjord dressing och tomater. 
 
 
Taggar: aftonbladet, diet, lchf, mat, tips;
Kommentar:
#1: Lovisa

Lätt den godaste dieten! Brukar laga sån mat fast jag inte går på det, haha

2013-02-05 @ 16:21:36
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: