EVSILFVER

2013-01-10
13:56:33

Blir inte KVITT dessa problem *Ba-dm-tsh*
I och med att jag har gått upp till 100% nu har jag fått en hel del andra arbetsuppgifter, bland annat håller jag på att lära mig hur kassan fungerar. Det är inte helt enkelt då det är mycket grejer som ska kommas ihåg och många priser att hålla reda på. Två halvdagar har jag haft tid på mig att öva.
Nästa vecka kommer jag att vara själv här. Är liiiite nervös kan jag ju säga. 

Trots att själva kassafixandet går lite halvtrögt (eller tja, det går faktiskt rätt bra förutom att jag tabbar mig lite då och då) så är det ändå inte det jag har svårast för. Nej, kära vänner. Det jag failar på mest är att dra av de där jävla kvittojävlarna. Jag lyckas tamej fan inte göra det snyggt! De blir helt missbildade och sönderrivna när jag, likt en svettig och nervös häst tar sats och på ett sätt som direkt skvallrar om att jag inte har en aning om vad sjutton jag gör, river bort kvittot. Skäms som en hund när jag skamset räcker fram ett söndertrasat bevis på att de har handlat hos oss. Sänker huvudet och viskar tyst i huvudet ett "förlåt". För att riva kvitton rätt, slätt och snyggt är viktigt enligt vissa kunder. De flesta som, med en snörpning på munnen och ett högt höjt ögonbrynsom, med avsmak tar emot traslapparna är gamla tanter.
Kanske har deras liv till mestadels innehållit kassajobb där kvittoavrrivning är en stor del, och de inte klarar av att se när andra gör det dåligt. 
 

Vem vet, kära vänner, vem vet.
Taggar: jobb, kassa, skam;
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: