EVSILFVER

2013-01-22
17:58:04

Relativt kort helgresumé
Hej på er mina fina. Tänkte att det var dags för en liten helgresumé då helgen bjudit på fina tillställningar. I fredags sov jag över hos mina sötkusiner Alva och Alicia. Några timmar tidigare hade Alicia ringt mig när jag var på jobbet och frågat om jag kunde sova hos dem, så himla gulligt. "När kommer du? Får Alva sova med dig?". Skulle egentligen ha tränat men kastade mig istället i bilen och åkte hem till de små busfröna. 
 
 
Hemma hos familjen Pohl lagades det Burritos och tittades på Gladiatorerna. Tog mig verkligen tillbaka till när jag och Jakob var små och fredagsmyste med familjen, med varsitt plastglas med Pringles i handen och varsitt glas läsk. Tyckte Gladiatorerna var så himla spännande, men jag minns inte att det var så mycket ilska och svordomar då som det är nu. Haha. Så här lät det från i princip alla deltagarna så fort de förlorade: "Jag är så JÄVLA besviken! Jag är inte värd ett jävla skit, känner mig så jävla värdelös.. Fyfan.". Sneglade då och då på Alva och Alicia, men de verkade inte notera det (Alicia noterar ALLTID när man svär). Hm. Kanske var det precis samma sak när jag var liten, bara att man inte brydde sig så mycket för att det var på TV.
När det var sovdags fick Alva som lovat sova bredvid mig. Det var supermysigt, förutom att jag vaknade flera gånger den natten av att Alva i full panik skrek "nej! NEJ! NEEEJ!" och slog med armarna. Antagligen hade stackaren en mardröm. På morgonen efter berättade hon att hon drömt om en pirat som bet henne, och mumlade också om en stor spindel...
 
Vid klockan elva på lördagsförmiddagen satte Alicias Skurkkalas igång. Vi lekte bland annat rumpdans, Apelsinstaffet och spindelstafett. Rumpdansen blev mest poppis då de själva fick välja vilken musik som skulle spelas. Det var Sean Banan, One Direction, Danny, Eric Saade, Psy, och en där Blow My Whistle-låten. Ehe.. Kul att barn går omkring och sjunger på den.
One Direction är för övrigt Alicias favoritband för tillfället, och av mig fick hon en väggalmanacka med bilder på bandet. Den åkte snabbt upp i rummet. 
 
Alicia hade gjort en jättefin skylt med texten "korvkiosk" som hon satte upp och framför den, tillsammans med bästisen Julia, serverade korv med bröd till alla gästerna. Efter det blev det glassbuffé, alla fick göra sin egen glass med massa olika sortes strössel, glassar och kolasåser. Ni kan ju räkna ut att det inte var så jättestädat efter detta.
 
 
Alicia Fisia och kompisen Filippa. Sötare banditer får man leta efter! 
 
Kompisarna Tyra och Filippa samt kusinerna Alicia och Filippa.
 
 
Almanackan som jag köpte till Alicia.
 
 
Lördag kväll spenderades med sagofanatikern och låtsascynikern Lovisa-Fisa som jag inte träffat på hur länge som helst, och det var verkligen jättemysigt! Vi spelade Alfapet, tittade på film och pratade. Lovisa tyckte jag var en tönt som inte lät henne lägga påhittade ord, men en sak ska ni veta, jag tar mitt Alfapet på största allvar. Blev så sjukt glad när hon föreslog att vi skulle spela det att jag inte ens vågade visa min glädje för att jag tyckte det var pinsamt. :))) True story. 
Vi var inte helt själva dock. Giganterna Scooby och Buddah (min morbrors två hundar) låg snarkandes bredvid oss då matte och husse inte kunde ha hand om dem den kvällen. Jäklar i havet så stora de har blivit. Scooby är en amerikanst staffordshire och Buddah är en amerikansk bulldog, det är alltså inga små möss vi har att göra med. Att säga att de inte är några knähundar är dock att ta i då det är precis det de är. Natten var därför inte den lättaste då båda två skulle sova i min lilla säng och gärna ligga med sina stora trynen precis vid mitt ansikte. Dessutom låter Buddah som en grävmaskin när han sover, och det klarade inte brorsan Scooby av så han väckte mig då och då för att få gå ut till vardagsrummet och sova - ända tills han blev ensam och ville komma tillbaka in i mitt rum. 
 
Buddah gör sitt yttersta för att få plats i soffan. Det är inte lätt när man har långa ben!
 
 
Taggar: helg, kalas, resumé;
Kommentarer:
#1: Lovisa

"Låtsascynikern"...haha, wat?
och btw så visste jag precis hur lycklig du var när vi började spela my darling <3

2013-01-22 @ 20:02:41
#2: Emma

Lovisa: Ja, du tror du hatar allt men egentligen är du bara en liten mjukiskanin! <3

2013-01-23 @ 11:07:36
#3: Lovisa

Tyst, jag är mörkret!

2013-01-23 @ 19:56:35
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: