EVSILFVER

2013-01-16
10:09:00

Tips på lekar med skurktema?
Kusin Alicia ska ha 7-årskalas på lördag och jag ska som vanligt vara med och hålla i det. När det gäller Alvas kalas är det rätt enkelt, hon har velat ha prinsesskalas varje år och bara bjudit 4-5 stycken. Jag gillar att go all in så jag har alltid letat upp massa kalasattiraljer med prinsesstema, fixat "prinsesslekar" och liknande för att verkligen få en känsla av det rosa-lila glittertemat.

Hade väl tänkt mig något liknande även för detta år, men Alvas storasyster Alicia hade tänkt sig något helt annat. Hon vill ha ett skurkparty. Vet ni hur SVÅRT det är att hitta kalassaker med skurktema? Har letat runt i timmar på internet. Efterfrågan verkar inte vara speciellt stor.
Det jag har kommit fram till är i alla fall att jag ska köpa ansiktsfärg och måla alla kalasgäster som tjuvar när de kommer till kalaset. Dock är det inte mindre än 15 stycken kalashysteriska sjuåringar, så det lär ju ta sin lilla tid. När det kommer till fiskedamm har Ulle fått idén att byta ut den till en skattjakt vilket också blir roligt! Vi ska ta kort på olika saker i huset dit de ska gå och hitta ledtrådar innan de till sist hittar skatten - 15 gyllene godispåsar.
 
...Tadaaa!
 
Har ni några som helst tips tycker jag ni kan slänga in dem i kommentarsfältet! 
 
Taggar: barnkalas, kalas, skurk, tema, tips, tjuv;
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: