EVSILFVER

2013-03-18
09:11:00

Helgresumé
Hallå mina fina! Har haft en asgo helg som, till skillnad från förra helgen, varit ganska lugn. 

 
130315
I fredags frågade mor min om jag ville följa med på ett RPM spinningpass tillsammans med henne och några väninnor, och trots att min kondition inte är vad den har varit så tänkte jag lite nonchalant att "äsch, jag är ju fan i rätt bra form ändå (wut?), så jag klarar det". 
 
 
...Först trodde jag att jag skulle dö. 
Sedan ville jag dö.
 
Det var det JOBBIGASTE jag har gjort på SÅ LÄNGE. RPM är en relativt ny grej, ett högintensivt pass med mycket intervaller där, vad jag förstod, målet är att komma upp i och behålla en hög puls under hela passets gång. Jag trodde jag skulle kräkas. Innan passet frågade instruktören (som är en bekant) om vi ville köra 30 minuter eller en timme, jag och mamma tänkte precis ropa ut "30 minuter räcker väl" innan resten av spinningklassen sa att vi skulle göra en timme. Jahaja. Det var bara att börja trampa. Skämdes som en hund när jag kände hur min mages innehåll började klättra upp mot halsen, tittade mig omkring och förundrades över hur alla andra gick all in medan jag själv höll på att falla ihop. MEN, jag trampade mig faktiskt igenom hela timmen, om än i ett lugnare tempo. 
Hörde en medelålders kvinna bredvid mig (som körde på ganska hårt) säga att "ähfan vad jobbigt, det måste vara åldern", och jag tänkte stilla i mitt 19-åriga sinne medan blodet fyllde min mun att "om jag bara kunde skylla på det".
Resten av passet kunde jag knappt koncentrera mig på att överleva då min bak gjorde så ont att jag även därför ville kräkas, mina ben värkte och den tunga andningen gjorde mig osäker på hur många andetag jag hade kvar i livet.
 
Efteråt var det dock så jävla skönt. Hela kroppen kändes som ett överkokt spagetthistrå och jag var helt borta i huvudet. Min fina vän Anneli kom förbi på lite mat på kvällen med vid tolv var jag tvungen att be henne åka hem för att jag knappt kunde sitta upp rakt. Tog två sekunder innan jag däckade. 
 
130316
Lördagsmorgonen var riktigt fin. Alva, Anders och mormor kom på födelsedagsfrukost för att fira far min som fyllde 48 år i onsdags. Jag gjorde kesoplättar med grädde och bär, blev jättegott! 
Skulle göra en jätterolig dans för Alva och det slutade med att jag smällde till ungen rakt i ansiktet. Så jävlans graciöst. Hon började gråta så jag fick överösa henne med pussar och kramar men den som fick henne glad igen var när jag frågade om vi skulle sminka oss tillsammans.
 

Man ser ju tråkigt nog knappt hur fab Alva-palva blev, men här är i alla fall en bild på de två kusinerna.
 
Efter födelsedagsfrukosten åkte jag ned till Stan för att träffa på Mandy-Candy och Emma. Vi drack kaffe i solen och skrattade åt fruktansvärt dåliga skämt, så som man kan göra när livet känns bra. Här är mina två goingar!
 
 
 
Påpälsat som en riktig tuffing, ser ju asstor ut. Det var snyggare i verkligheten, jag svär azzå. Älskar mina nya jacka och tröja som jag inhandlade för mina sista kronor på Monki. Är pank som en pannkaka nu.
 
Amanda följde med mig hem efter det fina solskensäventyret och jag lagade tonfiskröra med vitkålsspagetthi till henne. Blev skitgott, jag är fan ganska så high på matlagning nu när jag börjat med LCHF, för då lagar jag extremt mycket mat själv och det är riktigt goda recept. Jag var liksom för lat innan.


"Kolla, till och med Algot tyckte maten var god!" "Emma. Han äter sitt eget bajs." ..Ah, right.
 
När Amanda åkte hem gick jag ut en timma i den fina solen, och när jag kom hem var jag så peppad på livet att jag inte visste var jag skulle göra av mig själv. Jag smsade och ringde som en tok till hela telefonboken men inte en jävel hade tid för mig just den här kvällen. Blev sur och tänkte att "NEHE, då får jag väl fixa äventyr på egen hand!". Stack ned till stan utan någon som helst plan på vad jag skulle göra. Jag kunde inte dra in på en krog då jag var pank och antagligen hade jag bara fått åka hem direkt när jag klivit av bussen, men då fick det vara så. 
Men så fick jag tag på Jesper, och helt plötsligt satt jag och drack vin på hans släktträff. Jävligt goa människor han fått sina gener ifrån, inte undra på att han är så rolig som är han. Fem glas rött senare drog vi till Neo där kvällen fortsatte riktigt fint. Kort sagt, en jävligt go och spontan lördag. 
 
130317
Söndagen är inte så mycket att prata om, jag var bakis och hade PMS så jag var sur som ättika och skällde på allt och alla. Go tjej, go tjej. 
 
Taggar: helg, helgresume, resume;
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: