EVSILFVER

2011-08-28
01:40:16

Burnt Out Punks
Nu har jag fixat och trixat med massa bilder som ska in i JP på måndag. Har varit i Huskvarna och fotat gruppen Burnt Out Punks (se bilder nedan), sedan har jag varit på Karlssons och fotat lite salsadansande människor. Det är 20-årsgräns på Karlssons, så det var jättenära att jag och min lika gamla reporter (Alice) inte kunde göra reportaget alls. Vakten var skitdryg och vägrade släppa in oss, trots att jag bar på min jätteryggsäck med kameragrejer och Alice som hade sitt block och sin penna. Alltså, vad fan tror de? Att vi skulle använda det som en lögn för att få komma in? Come on. Vi var ju inte ens iordninggjorda.
Vi skulle egentligen stått med på listan men det gjorde vi tydligen inte. Alice testade alla möjliga namn innan vakten gav henne en sur blick och vi fick lomma därifrån som hundar med svansen mellan benen. "SURT!" skrek någon efter oss.

Anyhow, i typ tio minuter stod vi utanför och panikringde till allt möjligt folk innan vi till slut fick tag på kvinnan som hade hand om hela salsagrejen inne på Karlssons. Hon fick in oss och vi kunde slutföra jobbet, tack gode Gud! Nu får vi hoppas på att det blev några bra bilder, insåg precis när vi lämnade stället att objektivet råkat vara inställt på manuellt fokus, och det hade jag inte sett för det var så mörkt där inne...






Har massor av bilder som jag skulle vilja dela med mig av, vi får se vilka som hamnar i tidningen på måndag. Resten kan jag lägga upp här!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: