EVSILFVER

2011-05-17
12:17:54

Ledig idag, så jävla skönt!
Igår var det teatersportstävling mellan alla teaterårskurser på Per Brahegymnasiet. Vi kom sist. Vi sög faktiskt riktigt jävla hårt. Förra året var vi SÅ mycket bättre, men då var vi också så jävla taggade och övade teatersport varenda lektion och till och med på rasterna. Detta år har vi fått panikträna för att komma ihåg allt och få till det bra, men alla kände redan innan tävlingen att det här skulle inte gå så bra - därför var det inte heller så många som var taggade. Jag gick mest dit för att jag inte tycker att man ska svika sitt lag.

Efter tävlingen hade vi teaterlektion, och efter den enorma förlusten (vi fick tre av tolv poäng), så var det ingen som var särskilt peppad för den heller. Vi släpade oss mer eller mindre dit och bad sedan PG om att bara få göra lite enkla lekar eller övningar. Det fick vi. Maffia blev det som bestämdes! Det är ju faktiskt riktigt roligt insåg jag igår. Det kan ha varit för att vår klass gick in så mycket för det, haha.


Fick också se två av de manus vi har fått att välja på till vår slutproduktion. De var hemska. HEMSKA. Ett av dem handlade om en tonårsvampyr som spelade teater, huvudkaraktären hette ELLA. Behöver jag säga mer än så?
Det andra handlade om någon klass och började med att killarna satt och rökte på medan tjejerna.. ja, jag gick faktiskt inte in så noga i handlingen, jag var mer fascinerad utav grammatiken. Den var FRUKTANSVÄRD. Ungefär såhär löd varje scenanvisning "danni håller i något blankt vad kan det vara jag vet inte kan det vara en penna kanske eller kanske något annat vad vet jag".
H U V U D V Ä R K .


De andra har jag inte lyckats lägga beslag på men resten av klassen säger att de suger. Jag hoppas verkligen att vi får fler att välja på, jag tänker inte lägga ned så jävla mycket tid som vi kommer att göra på ett värdelöst manus.

Anyhow, idag är jag ledig och det är så jävla skönt! Ska nog cykla ned till stan senare och fixa lite småsaker. Hoppas på att hitta någon som joinar mig.
Pöss!
Bjuder på en väldigt suddig men också väldigt oredigerad bild på moi.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: