EVSILFVER

2011-04-27
16:32:58

En väldigt jobbig grej med att dåligt självförtroende.
Jag hatar mitt dåliga självförtroende.

Jag klarar inte att folk tar kort på mig, eller i alla fall inte om de sedan lägger upp dem på facebook eller visar dem för andra. Jag säger detta om och om igen till mina kompisar men jag tror inte riktigt de förstår hur jobbigt jag faktiskt tycker att det är. De säger att de lovar men sedan hittar jag mig själv på bilder ändå, och deras försvar är "men du var ju jättesöt på den bilden" eller liknande. Jag vet att de inte menar illa, det är bara det att jag själv tycker att jag är skitful (jo, det tycker jag visst) så det blir så jävla jobbigt och eftersom de själva inte har det problemet så förstår de mig inte. Jag undviker till och med speglar så mycket det går. Att se mig själv på kort är bland det värsta jag vet.
Blev mobbad hela låg- och mellanstadiet för olika saker och jag tror säkert att det har med det att göra. Sorgligt men sant.

Mina nära vänner får gärna ta kort eller filma mig om jag vet att det bara är de som ser dem, men med detta jävla facebook så blir det ju nästan alltid att det åker ut där i alla fall.

Ibland får jag panikattacker när jag hittar bilder på mig. Detta skulle jag aldrig kunna säga till mina kompisar för då skulle jag bara få höra att jag är löjlig. Önskar verkligen att folk kunde förstå att mitt självförtroende INTE blir bättre av att folk säger "nej, du är jättesöt" och struntar i vad jag säger, även om de faktiskt menar det.

Nu är Elias skitsur på mig för att jag inte vill att han ska bli vän med mina kompisar på facebook eftersom det, trots det jag sagt, finns bilder på mig där. Känner mig jättelöjlig men vafan, jag mår ju verkligen dåligt av det.


Undrar om jag någonsin kommer ur det här.
Kommentarer:
#1: Lovisa

Måste vara ännu jobbigare eftersom du är fotograf. Varför vet jag inte men det låter så. Ja...blä.

2011-04-27 @ 22:51:18
#2: Emma

Sv: Haha, nä det är ju NÄSTAN lättare. Då kan man säga att man själv står för fotandet.

2011-04-27 @ 23:10:51
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: