EVSILFVER

2011-12-16
06:20:45

Dra åt pipan, fru Söderström. Trots att jag föreställer mig dig vacker.

Klockan är sju minuter över sex när jag påbörjar inlägget, och jag har redan varit vaken i en timma. Egentligen behöver jag inte gå upp förrän nio men någonting väckte mig och nu kan jag bara inte somna om. Det är så djävulskt mycket tankar som rör sig i mitt huvud. Ni skulle börja skratta om ni kunde se eller höra dem, även om de för det mesta inte är speciellt roliga (eller överdrivet depp heller för den delen).
Dessutom har jag en sångmening som går på repeat i mitt huvud och jag fattar bara inte hur den kom dit! Så här låter det i mitt huvud just nu:

"Ritsch, ratsch, fili-bom-bom-bom,
fili-bom-bom-bom, fili-bom-bom-bom.
Ritsch, ratsch, fili-bom-bom-bom,
fili-bom-bom-bom, fili-bom!
Fru Söderström, fru Söderström, fru Söderström. Fru Söderström och lilla mammsell Ros!"

Vafasen liksom. Inser ni hur jobbig den är att ha fastklistrad på hjärnans playknapp?

Kommentarer:
#1: Lovisa

Bör man skratta eller tycka synd om dig?

2011-12-17 @ 00:50:20

...jag drar..kul trudelutt!! som gift heter jag nu Fru Söderström har fått höra den sjungas ett par gånger, på festen efter bröllopet..jag förstår vad du menar..inte en jättekul sång ens om man heter fru Söderström..inte särkilt vacker är jag men är nog en rätt så rar variant av Söderströms fruar..

Må så gott och ha det så bra!

Fru Söderström

2012-01-23 @ 12:42:38
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: