EVSILFVER

2011-12-19
15:25:44

Gammalt är bra: blogginlägg
Läser min gamla blogg och skrattar åt hur mycket roliga inlägg där finns. Bland annat detta fantastiska:


"Jag har precis fått mitt mattelärare att stämpla mig med sin hat-stämpel mitt i pannan.
Vi hade prov idag, och på något vänster var jag en av de som var klara först.
Jag hade inget speciellt att göra utan satt och ritade lite på kladdpappret jag hade använd till provet, och min lärare verkade vara lite nyfiken på vad jag ritade. Hon går fram till mig och flämtar till lite.
Inte förrän inser jag att det är hakkors jag sitter och ritar.
Smsar sedan detta till min kära far, och får som svar  "HEIL HITLER!"
Jösses."

---

"Ligger i papis säng framför hans bärbara dator och är inne på Facebook.

Pappa: Vem är Ville?
Jag: Va?
Pappa: Ja? Den där Farm-Ville?"

---

"Amanda och Göran vad hemma hos mig igår en stund och hade skräckfilmsmaraton. Vi hade åkt till Media Markt och köpt en "body bag" (en box med 12 lite nyare skräckfilmer).
Kvällens asgarv skedde vid middagsbordet. Mamma, pappa, Jakob, jag, Amanda och Göran satt och åt och småpratade lite. På något sätt kom vi in på ämnet "fiskar", varan Mandie någon gång ska försöka vara smart och kläcker kommentaren;
"Men alla fiskar behöver ju gå upp till ytan för luft."
Två sekunders tystnad, innan alla (inklusive mina föräldrar) bröt ut i asgarv.
Göran skrattade så hon trillade av stolen, och hostade genom sin skrattattack fram; "MEN AMANDA! VARFÖR TROR DU EGENTLIGEN FISKAR HAR FENOR?"
Skrattet avbröts i någon sekund innan ännu ett asgarv spreds.
- Menar du GÄLAR, Martina? sa jag.
Sen skrattade vi ännu mer. Jag trodde Göran skulle kvävas."

---

Skoldagen har varit okej. Jag var så sjukt trött, och somnade till lite på sista lektionen, som var matematik.
Lovisa och jag satt och pratade om vår tråkiga mattelärare.

- Usch. Hon är så himla tråkig. Jag ska sätta ett snöre i henne och slänga henne på gatan, sen ska jag gömma mig i en buske. När någon sedan kommer för att plocka upp henne ska jag dra i snöret så hon flyger in i busken! Haha, vad awesome jag är. Jag gjorde precis vår mattelärare rolig!
- Jävligt misslyckat, Emma.
- Meeh, jag vet. Skojar ju bara.
- Nej, nej, asså, jag menade att ingen kommer stanna för att plocka upp henne.

---

Här är våran sms koversation:
Jag: ..va?
Göran: Haha, hej
Jag: Wtf..?
Göran: Jag ringde dig inatt, men du andades bara i telefon, så jag blev rädd.
Jag: Haha, nej. Min telefon låg på skrivbordet i morse. (Och den är uppfällbar, så även om den hade legat bredvid mig hade jag inte kunnat "råka" svara.)
Göran: ...AAAH!? :O
Jag: HAHAHAHAHA
Göran: Det är fan inte roligt! Du kanske gick i sömnen?
Jag: Absolut inte. Det är jag helt säker på.
Göran: Fyfan. Fyfan vad läskigt.

---

Konversationer mellan mig och Alicia julen 2009:

- Emma, vad står det där?
- Det står "god jul".
- Nej, det gör det inte alls. Det står "god bajs". Nu får du fyra hål i nacken bara för det!
- ...va?
- DU HÖRDE MIG!

- Får jag öppna dina paket, Emma?
- Vi kan öppna tillsammans!
- Okej!
- Oj Alicia, vad snabbt du öppnar. Vänta lite, jag hänger inte med.
- EMMA, DET ÄR BARA SÅ ATT NU FÅR DU FAKTISKT HÄNGA MED!

---

Filippa gick runt med en lite leksakskastrull som hon rörde om i.

Filippa: Det här är Thomas soppa. Han vet hur man lagar soppa, han lägger bara i goda saker.. som.. ja, det vet jag inte, men det är väldigt goda saker. Och varm är den, så han säger att >den ska man inte äta varm<, och så blåser han.. Thomas vet hur man gör.
Jag: Haha, jaså? Vem är denna "Thomas" då?
Filippa (viskar): ..han kommer om natten..
Jag: Hahaha, va!?
Filippa: Ja, han är här nu!
Jag: Jaså? Vart då någonstans?
Filippa (Pekar på Dexter som kryper runt på golvet): Där.
Jag: Är det Thomas?
Filippa: Nej. Det där är Thomas kille.
Jag: ...o..okeej..

---
Jonathan: Zlatan är enormt bra.
Lovisa: Är Zlatan ernorm?
Emma: Vem är enorm?
Lovisa: Är han tjock?
Frida: Neej, han har en snopp.
Emma: Va? Vem har en snopp? Och vem sa det?
Frida: Det var jag!
Alexandra: Har Zlatan en snopp!?
Emma: ..Stock?
Matilda: HAHAHA
Kommentar:
#1: Anonym

HAHAHA



U N D E R B A R T

2011-12-19 @ 18:37:33
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: