EVSILFVER

2011-02-14
15:19:35

Brev till Emma

Varför ligger du där och kippar efter andan?
Har du fått ett knytnävslag i magen
eller har du bara insett hur mycket det där faktiskt tog på dig

Varför ser jag inga tårar?
Är de slut eller är du fortfarande alldeles för stolt?

Du måste sluta, innan du går sönder
Svälj din jävla stolthet och känn efter på riktigt en gång


Du försöker övertyga mig om att du är stark, men det behövs inte. Jag vet redan att du är det. Men din hud är inte gjord av pansar och dina känslor är inte färgade i grått.
Försök inte.

Du använder din styrka på fel sätt
Använd den till att möta det som är mest jobbigt
istället för att
gång
på gång
slå bort det


k n y t n ä v s s l a g

För visst vet du väl lika väl som jag
att det kommer fortsätta komma tillbaka
hur hårt du än slår

k n y t n ä v s l a g


Ställ dig upp
Ställ dig upp och låt knytnävslagen träffa dig istället
rakt i ansiktet och i magen
Låt det göra ont och försök inte att slå tillbaka
Låt tårarna rinna,
så som de faktiskt gör när man får ont

Och sluta att försöka svälja klumpen i din hals som du inbillat dig att du kommer kvävas av

Ingen kommer att se ned på dig

 

Låt det göra ont
Låt det göra så jävla ont

Våga vara svag,
så att de kan se hur stark du faktiskt är

 

 

Kommentarer:

Tjenare, trevlig blogg du! :P

2011-02-14 @ 15:39:57
#2: Anonym

fint skrivet!

kram www.jossis.se

2011-02-14 @ 15:43:56
#3: Anonym

http://liinaaslund.blogg.se kommentera! :)

2011-02-14 @ 16:14:35
#4: annsoh

Nu kör jag igång dagens blogg gå in och anmäl dig! du har även chansen att bli dagens blogg varje dag! ;)<3

2011-02-14 @ 16:36:42
#5: Anonym

Det är så sjukt att du kan sätta ord på känslor så många inte kan förklara

2011-02-20 @ 01:11:15
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: