EVSILFVER

2011-02-24
10:14:10

Isbjörnsungar och nazister
Vaknade fyrtio minuter innan alarm och tänkte att det var lika bra att gå upp - efter den konstiga drömmen jag haft skulle jag aldrig kunna somna om.

Det började med att jag bjöd in ett ex till en liten bussresa som jag och några kompisar skulle göra (typ). Jag sa att jag blivit kär i honom igen och vi blev tillsammans. Ju längre tiden gick destå mer insåg jag varför jag först dumpat honom: jag störde mig på allt han gjorde och äcklades till och med av honom. Han fes t ex under en filt vi låg under och det luktade apa. Hade det varit IRL hade jag nog bara skrattat men nu störde jag mig så jävla mycket på killen att hela fis-grejen blev jättejobbig (mina kompisars tankar kommer nog föras till en speciell kille nu pga allt prat om fisar, men det är inte han).
Han ville pussas hela tiden men hans pussar var så blöta och äckliga så jag fick panik. Tillslut gjorde bussen ett litet stopp och jag och en kompis gick av medan killen och en annan kompis satt kvar på bussen, som nu istället var ett tåg.
Jag drog någon dålig lögn om att jag snart skulle komma tillbaka men stack istället och såg när tåget åkte iväg. Tåget skulle btw inte någonstans, utan åkte bara runt timme efter timme så min kille behövde jag inte oroa mig för.

Jag och kompisen som var med mig satt plötsligt på ett högt staket och tittade på när ett annat tåg åkte förbi. På tåget satt en snubbe och vinkade glatt åt oss att hoppa på. Det gjorde vi.

Plötsligt bröt ett krig ut i lilla Jönköping. Det var massa nazister som slogs mot isbjörnar. Jag och min kompis tog vår hemliga super-minivan där vi förberedde en plan om hur vi skulle rädda isbjörnsungarna.
Vi sprang runt i lilla is- och eldbelagda Jönköping och såg om vi hittade några isbjörnsungar som såg skadade ut eller inte verkade ha någon mamma. Mamma och pappaisbjörnarna slogs för sina och sina ungars liv mot nazisterna, det var brutalt!
Vi hittade en liten unge och en kartong med isbjörnsmjölk (eh, yep) som vi tog med till vår hemliga minivan. Isbjörnsmjölken var små håra kulor och var tvungen att kokas innan den blev riktig mjölk. Jag och kompisen gjorde plättar av mjölken men de blev inte så bra. Plötsligt insåg vi att isbjörnsungens mamma fortfarande levde och letade efter sin lilla bebis, så vi sprang tillbaka ut med den och de återförenades. Men först jagade hon oss lite.

Snart befann jag mig i ett rörsystem tillsammans med några personer som jag inte kommer ihåg vilka de var. Vi kämpade för våra liv för att komma ut ur rören eftersom de fylldes med vatten så att vi höll på att drunkna. En av oss drunknade dock när hon försökte hjälpa oss, men henne sket vi i, VI ville överleva.

När vi kom upp hittade vi en liten isbjörnsunge vars föräldrar faktiskt verkade döda. Knepet för att veta det var såhär: man höll upp ungen och väntade på att mamman eller pappan skulle attackera (om de såg att en människa höll i ungen skulle de bli arga). Om de inte gjorde det var de döda. Ingen attackerade oss och vi tog med den ursöta lilla ungen in i vanen och matade den med isbjörnsmjölkplättar... :D
En man kom inspringande och sa att en isbjörnsmamma letade efter hennes unge. Vi blev ledsna för vi ville behålla den. Då kom min mamma och sa att hon själv födde upp TRE isbjörnar när hon var liten, men två av dem dog när de kom till djurparken för de blev så olyckliga. DET ville vi ju inte skulle hända så vi tog ut ungen tills dennes föräldrar, som blivit så tama att de inte attackerade människor. Där hade vi svaret på varför de inte kommit till undsättning när vi tog deras unge.

Det sista av drömmen handlade om en tjej som pratade om någon jävla Tanja som jag hade lovat skulle hyra ut ett rum till henne, och nu ville hon ha det. Jag var visst kär i tjejen och kunde inte förmå mig själv att säga att jag missuppfattat allt. Hon presenterade mig för hennes pojkvän som var en ful, medelålders man. Jag blev arg. På något sätt dog han. På något sätt förklarade jag situationen. På något sätt sa hon att det var okej.

The end.

Kommentar:
#1: Lovisa

Skriv en bok Emma. Allvarligt, skriv en om dina drömmar!

2011-02-24 @ 10:38:25
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: