EVSILFVER

2011-01-15
23:57:20

Tack för en underbar kväll, jag älskar er!
Mitt iPhonelarm höll helt seriöst på att ta död på mig idag. Det var det värsta ljudet jag hört i hela mitt liv och dessutom var volymen skithög. Till råga på allt låg telefonen precis vid mitt öra. Jag gick ifrån sovandes till helt hysterisk på en halv sekund, flög upp ur sängen och undrade vafan som höll på att hända. Mitt hjärta bankade så hårt att jag trodde att det skulle hoppa ut ur bröstet på mig och mina ögon var helt uppspärrade. Det tog mig några sekunder innan jag förstod var jag var och vad som hände. Läskigt.
Tog en lång dusch som lyckades lugna ned mig innan jag en timme senare åkte till teatern för att repa.

Efter den 5 timmars långa teaterrepetitionen (varav jag låg och tittade på Friends på min iPod i två timmar eftersom det inte var min scen) så åkte jag och Göran hem till mig och tittade lite på Mean Girls. Vi var helt slut och ville vila upp oss lite innan vi skulle åka till Olivia för att träffa fina tjejer (och Jens) och äta mysmiddag.
Jag och Göran satt på två helt olika säten och lyssnade på musik hela den 40 minuters långa resvägen till Olivia. Dallas Green sjöng fint genom mina hörlurar.

Kvällen var den mysigaste och roligaste på såå länge, jag är verkligen så himla glad över att de fantastiska vänner jag har. Fan vad jag älskar er! Vi åt jättegod mat och efterätt, spelade Med Andra Ord och pratade om Prag, bajs, djurmisshandel, psykiskt sjuka, gamla människor, fjortisar, plastikoperationer, spy, pinsamma händelser, läskiga händelser och.. ja. Allt möjligt. Skrattade tills jag fick tårar i ögonen, äcklades tills jag fick klökningar och blev så skärrad att jag inte kunde tänka klart. Men mest skrattade jag, kvällen var bäst.
Väldigt roligt att titta på Felicia och Malin när de spelar Med Andra Ord. Felicias förklaring för "påven" var "han står i ett torn i Rom och säger halleluja!". Malins svar på "Detta dricker James Bond i alla filmer" var "Cosmopolitan!". Dock insåg hon sitt misstag halvvägs igenom ordet.

Det värsta ikväll var när Jens berättade om en kille som sa åt sin hund att lägga sig på ett tågräls. När tåget sedan kom vände killen bara om och gick, och lät hunden ligga kvar. Bara för att, liksom. Missade om det faktiskt hänt eller om det var på en film, men fan vad jag fick ont i magen när han berättade det. Tänkte på min älskade lilla Algot som lyder min minsta vink och utan tvekan legat kvar på rälsen tills jag sagt åt honom att komma. Usch. Fyfan vad jag hatar människor. Vissa.
Blä.
Jaja, nu sitter jag här hemma och ska nog snart sova eftersom jag ska upp tidigt imorgon och repa med teatern igen. Ska bli kul!
Puss på er.


Kommentar:
#1: Amanda

så otroligt vacker

2011-01-30 @ 22:48:33
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: