EVSILFVER

2011-01-22
13:31:55

Släktkalas för Alicia
Alicia fyllde fem år i torsdags och firades idag av släkten. Min släkt är supermysig och det är alltid roligt att träffa dem, även om jag måste erkänna att jag var fruktansvärt trött. Farmor har jag inte sett sen innan jul eftersom hon fick lunginflammation och inte kunde fira julafton med resten av oss, stackarn. Hon låg hemma med hög feber och hosta. Hon var så söt, ställde sig framför mig och utropade "Men EMMA, får man VARA så snygg!? Du måste ha en hel svans med killar efter dig!". Haha, så gullig. "Hehe, njae du.." var det jag kunde få fram. Blev rätt paff. Inte långt efter kom Ulla-Britt (min plastfarmor) fram och sa "Emma, HUR får man såna läppar?". "Hur menar du?" Jag hade ju bara tagit läppstift. "Jomen såna fylliga läppar som du har! Jag kanske inte kan få såna, mina läppar är ju skyrnkliga.. Använder du läppenna eller kladdar du bara på?"
Haha. Söta hela bunten. Fick faktiskt rätt många kommentarer om mitt utseende men själv tyckte jag att jag såg ut som en hög bajs.

Alicia har fått för sig att man inte får sjunga för henne. Hon hade fått ett fullständigt psykbryt när Ulle och Alva kom in och sjöng för henne på hennes födelsedag, ingen fattar varför. På dagis hade de fått sjunga men de var tvugna att hoppa över "folkets jubel". Fattar verkligen inte varför, men barn kan ju få för sig alla möjliga saker.

Ludvig, Ulles brorsas barn, är så rolig och knäpp att jag nästan går sönder. Han är i ungefär samma ålder som Alva och är tio gånger vildare. Inte på det jobbiga sättet som barn kan vara, nej, han är bara rolig! Det går inte riktigt att förklara vad han gör men jag kan ju säga att när han är glad, då märks det verkligen! Och glad verkar han vara hela tiden. Han jublar, sträcker upp och viftar med händerna i luften, sjunger, pratar så snabbt och osammanhängande att inte ens han själv hör eller förstår vad han säger. Mycket underhållande!

Anyhow.

Nu sitter jag hemma och funderar på att vila mig lite, är fortfarande jääättetrött. Tror jag ska lägga mig och titta på det senaste Family Guy och How I Met Your Mother! Myys.


Kommentar:
#1: Lovisa

JAG SER KLYFTA!! :D :D Hottie, mac hot! :D

2011-01-23 @ 19:08:05
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: