EVSILFVER

2011-01-31
23:12:17

Vem var Pearl Harbor...?
Haft en väldigt mysig dag tillsammans med världens bästa Lovisa och världens bästa Matilda. Vi åt lunch på Kaffebönan, som är det nya place to be. Hehehe. Känns som att vi har varit där jättemycket det senaste, men det är så mysigt och maten är så god.
Vi pratade om allt och ingenting och några tjejer som satt bakom oss vände sig om lite då och då och gav oss bitchblickar när någon av oss drog ett skämt eller var mitt uppe i en diskussion om t ex Harry Potter (som jag dock inte deltog i). Vilka tråkiga människor det finns! De satt säkert och åt bullar som var lika torra som de själva och pratade om skolan eller nåt i den stilen. Så kändes det i alla fall.
Eller så kanske de bitchblickade mig, för att jag framstod som en komplett idiot...

Matilda: Hahaha, jag kommer ihåg en gång på högstadiet när vi pratade om Pearl Harbor, och min kompis frågar "men, vem var Pearl Harbor egentligen?"
Lovisa: HAHAHA, så jääävla roligt!

Jag satt som ett frågetecken i några sekunder innan jag utbrister: Jaha? Men vem var han då?


Matilda började asgarva och Lovisa gav mig den största idiotblicken jag någonsin fått. Resten av dagen har jag då och då fått höra vilken idiot jag, och jag säger bara payback is a bitch. Fan vad jag ska vara på er när det är något ni säger fel på/inte förstår. Jävlar alltså!!!!!!!!
Nejdå, det var egentligen rätt lugnt. Det var ju faktiskt rätt roligt. Dessutom vet jag om själva attacken, så mycket har jag inte missat.

Efter det var planen att åka hem till mig och titta på Tangled, men när vi gick förbi Monki nämde Matilda deras sjukt najsiga rea och vi gick istället in där. Jag köpte tre tröjor för sammanlagt 200 kr och var väldigt nöjd, det är inte ofta jag hittar saker inne på Monki som jag vill ha och faktiskt har råd med.
Ett kort möte med skolläkaren för min del, sedan bar det äntligen av hem till mig. Vi gjorde te, satte oss tillrätta i soffan och satte igång filmen. Matilda hann dumt nog bara se en halvtimme innan hon var tvungen att ta bussen till stan igen eftersom hon hade cellolektion (eh, visst är det cello du spelar..?).
Jag och Lovisa såg själva klart på filmen (iiiih) och direkt efter att den var slut så skjutsade pappa mig till teatern. Var där i 30 minuter och insåg att jag kunde gå hem för dagen eftersom jag inte hade mer repliker, så jag ringde pappa och vi stack och tränade.

Nu sitter jag här, nyduschad och skönt seg, och tänker på min 18-årsfest. Fniss. Den ska bli bäst.
79 dagar kvar.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: