EVSILFVER

2011-07-08
09:59:42

Peace, love and understanding
Sista dagen med feriepraktikanterna idag. Känns riktigt surt, vi har verkligen haft skitroligt! Förmodligen blir det bara massa lekar och fika idag, så då kan man i alla fall säga hejdå på riktigt. Fast många av dem känner jag ju sen innan och kommer helt klart att träffa i höst inom teatern. :) Dock är det är fortfarande tråkigt att dessa veckor är slut.

Hade för övrigt en väldans knäpp dröm inatt. Jag drömde att Will Smith var USA's president (han var alltså Barack Obama), men han skulle avgå. Grejen var att hade man varit president och skulle avgå så var man tvungen att dö, så var det bara. Will var med på detta och det var också hela amerikanska folket. Alla amerikanare stod i världens längsta led och skulle skaka hand med Will - samt säga adjö. När jag kom fram blev jag lite till mig och försökte krama honom, men då ryggande han tillbaka. Jag skämdes som fan och försökte skoja till det lite, som för att visa att "den bjuder jag på!". Jag var jätteledsen och försökte få saker och ting att ändras, så att han inte skulle behöva dö. Det enda jag fick till svar var "nejmen det är ju faktiskt så det är, och det vet han". Will verkade lugn och stabil, men han såg ändå sorgsen ut.
Han fick ett papper med massa nummer han kunde ringa om han var rädd för att dö, samt pepplåtar som hette saker som: Knäpp bara pistolen, bajskorv!
Någon kom med kistan han skulle begravas i (såg likadan ut som en kista jag såg i ett barnprogram igår...) och i den la sig han och hans fru för att säga hejdå.
Någonstans där tror jag att jag vaknar.


---
Edit:
Gud vilken fin dag det blev. Vi var utklädda till hippies och gick genom staden och sjöng, sedan satte vi oss på hamnkanalen och fikade i våra nyfunna flower power-karaktärer.
Efter en liten stund kom ett gäng finlandssvenska pirater (Ola, Jacob och Carl) som rodde in och bestämde sig för att kidnappa Hippie-Frida. En härlig gubbe vars namn jag inte kom ihåg, men det var honom vi lånade "piratbåten" av, sa att han gärna var med på själva flasmoben - vilket var skitkul! Hans uppgift blev att försöka rädda Frida från piraterna, men istället bli iputtad i vattnet. Detta gillades av barnen som tittade på!
En britt kom förbi och ropade glatt "aren't you a bit young to be flower power?", vi svarade bara med fredstecknet.

Nu känns det tomt. Kommer verkligen att sakna gruppen otroligt mycket! Dessa 4 veckor har varit fantastiska och jag har lärt känna många nya, underbara personer.
Tack alla!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: