EVSILFVER

2011-03-11
21:07:43

Grillad kyckling lever
Har firat pappa och Jakob idag. Pappa för att han fyller år på söndag och Jakob för att han kom in på Katrinelunds handbollsgymnasium i Göteborg. Han flyttar till hösten.
Fattar ni hur underbart det är? Han f l y t t a r! Jag är så jävla glad över det så ni kan inte ana. Allt kommer bli så himla mycket bättre utan honom i min närhet. Sad but oh so true.
I alla fall, vi åkte ut till Anders och Ulle och åt gott. Egentligen skulle vi alla äta libanesiskt, men de hade bara en bricka för 6 personer på resturangen och vi var 8, så jag och Jakob fick äta sushi istället. Hehehe. Det var gott. Hade dock tänkt äta det hos Elias imorgon men det skippar jag nog nu, jag vill inte föräta mig på det nu när jag äntligen har börjat tycka om det.

Anyhow.
I bilen på vägen hem hade vi radion på och radioprataren läste upp ett mail från en tjej/kille som ville att en speciell låt skulle spelas, detta skulle göra honom/henne "jätte glad". Radioprataren skällde ut honom/henne och sa att på grund av denna särskrivning skulle han inte spela låten. Sån jävla power! Jag skrattade.
Min mor och min bror fattade inte vad grejen var och då var det min tur att få ett utbrott. De visste alltså inte var en särskrivning var. Pappa fick säga åt mig att ta det lugnt för jag brusade upp snabbare än en brustablett och kunde inte i mitt liv förstå hur de faktiskt inte kunde veta vad särskrivning var för något. Blev mest sur på Jakob, går man i nian borde man väl för fan ha koll på det? Om mamma har glömt det så visst, men kom igen.
Försökte sansa mig någorlunda och drog några exempel, typ som "grillad kyckling lever" och "rök fritt".
Resten av vägen satt jag och brusade upp över hur jävla dåligt de flesta stavar nu för tiden, i alla fall bland oss yngre, och hur jag hatar att varenda jävel skyller på att de har dyslexi trots att de egentligen inte har det.

Ja, förlåt, jag är en sån himla språkpolis att det är pinsamt. Men alla har brister! Bryr mig faktiskt inte ett piss om mina kompisar stavar helt åt helvete, kanske att jag rättar dem då och då men jag tycker inte om dem mindre och jag stör mig inte på det. Om jag däremot snackar med random folks som inte kan stava så blir jag lätt irriterad.
Fast fan, det är inte heller sant.. Om någon är väldigt trevlig bryr jag mig ju inte..

Eh. Vad förvirrande jag är.
Jaja.

Puss och sådär :pPpPp
Kommentarer:
#1: Lovisa

Å vad roligt för honom! Och dig! Hehe. Du anar inte hur mycket bättre jag har blivit på att inte särskriva sen jag träffade dig :D



OMG! Emma gjorde :P!!

2011-03-12 @ 12:10:06
#2: E

Sv: MEST ROLIGT FÖR MIG! :> Så jäffla skönt.

Hehehe, det är väl asbra :D



Ja :pPPPp

2011-03-12 @ 13:35:09
#3: milla

Åh, jag hatar verkligen särskrivningar. Och när folk stavar fel rent allmänt. Eller säger "ta självmord". Fan i helvete, vad irriterande det är.

2011-03-16 @ 09:57:06
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: