EVSILFVER

2011-03-02
23:00:23

Vissa ord är så äckliga
I tisdags morse mådde jag jätteilla, vilket är väldigt ovanligt eftersom jag aldrig mår illa på morgonen annars. Förutom att jag inte fick i mig min frukost försökte jag att inte tänka på det och gick till skolan. Väl i skolan gick allt bra, fick äntligen min privata tid med PG, teaterläraren. Låter väl hur perverst som helst så för att ni inte ska få några konstiga tankar kan jag förmedla att vi håller på att jobba med monologer och vi har fått två tider var där PG hjälper oss med dem. Min karaktär/monolog är väldigt cynisk och sarkastisk vilket passar mig rätt bra. Monologen börjar ungefär såhär:
"Äntligen har jag fått kabel-TV. I vår nya, fria värld kan jag välja mellan tio olika kanaler. Min favoritkanal är Nordic Channel. Faktum är att jag runkar till Nordic Channel."
Att säga "runka" är inget jag har problem med men när PG plötsligt föreslår att jag ska säga "pulla" istället blir allt mycket jobbigare. Använder man ens det ordet längre? Har inte hört det på evigheter. Tror nog aldrig jag har hört det ordet i ett seriöst sammanhang. Jag vet inte varför men det tar verkligen emot att säga och jag fasar över att klassen plötsligt ska bestämma sig för att detta ska visas upp för föräldrar eller något.. Det vill jag verkligen inte.
Vilket äckligt ord det är.
Pulla.

Usch.

Jaja, jag får se hur jag gör med den biten i slutändan.

Resten av dagen gick sådär. Plötsligt fick jag en sprängande huvudvärk och jätteont i ryggen också. Kunde inte fokusera mig och mådde illa. Stack från skolan och la mig direkt när jag kom hem. Värken i ryggen blev värre och mitt huvud kändes 10 ggr större än vanligt.
Tog tempen och insåg att den var på väg upp.
Somnade och sov i tre timmar innan jag vaknade, svettig och fortfarande med värk överallt. Pappa sa att jag antagligen åkt på en influensa.

Stannade hemma idag och ironiskt nog känner jag inte av något alls från gårdagen. Ställer klockan imorgon och ser hur jag mår när jag vaknar - antingen var det bara en snabb och konstig liten svacka eller så kommer det som en bomb imorgon bitti. Får hoppas på det förstnämnda.


Till något roligare:
Har hittar massor med ny, mysig musik (ligger i min lista!).
Ännu en dikt har blivit utsedd till "uppmärksammade texter" på poeter.se.
Jag ska få hem ett förhandsexemplar av Isak Strands nya skiva.


Puss!
Kommentar:
#1: Lovisa

Jag grimaserade när jag läste "pulla". Blä. Kan du inte säga typ "tar på mig" eller att du kommer till nordic channel



pulla pulle pulla pulla pulla pulla

2011-03-03 @ 06:48:40
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: