EVSILFVER

2011-05-05
23:04:45

Fast jo, jag älskar verkligen teater.
Texten kan innehålla mycket stavfel. Ni får ursäkta, jag är så fruktansvärt trött och orkar inte läsa igenom den.

Åh herre min gud, vilken dag!

Satte klockan alldeles för tidigt för att vara säker på att jag kom i tid till melodramagenrepet i skolan. Vi håller på att sätta upp melodramasktecher som vi själva har skrivit, grupp för grupp. Min grupp har legat flera veckor efter alla andra - både med manus och repetitioner - och idag var det första gången vi körde igenom hela. Jag låg uppe en timme extra igår och letade efter dramatisk musik samt ljudeffekter som vi kunde använda. Mitt internet ballade ur totalt och jag kunde varken ladda ned via olika torrents eller via youtube converter. Spotify fick det bli! Försökte sätta alla låtar i den ordning de skulle komma men programmet vägrade sammarbeta med mig och raderade istället låtarna gång på gång. Istället skrev jag en lista där det framkom vilka låtar som skulle spelas, och i vilken ordning. Matilda, som sköter ljudet, fick ett jäkla jobb!
Det blev dock rätt bra och för att vara så många veckor efter så är jag väldigt nöjd med min grupp.

Vi skyndade oss igenom ett genrep innan det var dags för mig, Alice och Frida att bege oss till Dramaverkstan för att spendera de kommande tio timmarna med att repa "Dra åt skogen", och sedan ytterligare 3 timmar till premiären.

Det gick fruktansvärt dåligt. Genrepet alltså. Alla glömde sina repliker och när de skulle in och ut, klädbyten hoppades över eller glömdes bort och rekvisita försvann. Herregud, jag trodde jag skulle dö av stress.
Jag vet inte om jag har skrivit det innan men jag klarar inte av stress. Jag blir helt hysterisk och får hjärtklappning om det blir för mycket - och nu VAR det för mycket. Alldeles för mycket! Satt och svettades som en gris bakom scen och försökte lugna mina nerver i takt med klockans tickande.

När det var dags för premiär mådde hela gruppen illa av oron för hur det skulle gå. Eftersom genrepet gick åt skogen (heeeeheeee) så var vi extra nervösa.

Men! Det gick faktiskt väldigt bra! Folk kom av sig vid flera tillfällen och någon sa fel lite här och var, men överlag gick det super. Mycket skratt - härlig publikrespons!
Jag sprang runt som en förvirrad höna och redan efter andra scenen var jag dyngsur av svett (yep). Dock tror jag bara att jag sa fel två gånger, och det var bara småfel som knappt märktes.

Nu när jag ligger här i sängen och försöker att slappna av, men det går knappt. Fast jag är lika trött som en Törnrosa som precis blivit stucken i fingret. Ska försöka få mig lite sömn, det lär jag verkligen behöva...



OCH GRATTIS TILL LOVISA SOM FYLLER 18 IDAG <3
Kommentar:
#1: Lovisa som nu är 18år

Åå vad jag peppar tisdag då jag får se den!



Tack Emzi :D

2011-05-06 @ 15:20:53
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: