EVSILFVER

2011-05-03
22:45:25

Fet och fin.
Göran kom hem till mig idag på eftermiddagen och pluggade repliker. Som jag skrev i inlägget under så är vi i uppsättningen av "Into the woods" jävligt stressade och osäkra, och på torsdag är det premiär. Inte nog med det - idag var dessutom sista repdagen. Vi har i och för sig heldag på torsdag men jag är ändå sjuuukt stressad.
Jaja, det fixar sig väl... Det verkade faktiskt gå lite bättre idag.

Vi cyklade till teatern, och när vi började närma oss Netto fick Göran ett plötsligt godisbehov och frågade om vi inte skulle ta en snabb runda inne i affären. Jag ska snart ha min mens och mitt sötsug är okontrollbart, så jag var inte sen att haka på idén. Men sedan stannade vi upp. Skulle vi verkligen vara onyttiga, eller kunde vi stå emot karamellkungens krafter? Göran gjorde en snabb lista med för- och nackdelar.

Nackdelar: Man blir fet.
Fördelar: Det är jävligt gött.

Efter mycket tänkade övervägde vi ändå nyttighet och cyklade stolta förbi Nettos portar. Göran ersatte sitt sötsug med ett äventyrssug, och ropade från sin cykel lite längre fram entasuastiskt till mig "EMMA, kan vi inte testa att ba' cykla RAKT ut i gräset!?". (!!! Vad skulle hon göra härnäst? Ge sig ut på de sju haven och slåss med pirater!?)
Jag var dock inte lika entasuastiskt och tillbaka fick hon bara ett lamt "gör det du". Sagt och gjort, Göran väjde av vägen och cyklade RAKT ut i det gröna gräset!
Tre sekunders guppande lycka innan hon svängde in på vägen igen.
Jag var mycket imponerad.


Stoltheten efter vårt våga-vägra-godis-beslut höll ända fram till Statoil, där sötsuget återigen tog över oss och vi sprang snabbt in för att plocka på oss några godisbitar.
Det var jävligt gött.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: