EVSILFVER

2011-05-03
14:46:08

Maj 1, 2011
Jag är så jäkla efter med mitt bloggande, men i alla fall...

Denna helg spenderades först med Elias. Det var väldigt mysigt och jag saknar honom. Nu är han i Tyskland en hel vecka så jag kan inte smsa så mycket som jag egentligen vill, blä. Dödar honom om han hittar någon tysk brud som han tar med hem.
På lördagen åkte jag hem, dels för att jag skulle träffa the gang hos Moa, och dels för att Elias hade massa saker att göra innan Tysklandsresan.
Kvällen blev väldigt fin! Vi firade Malins 19-årsdag och jag hade köpt två paket röda Marlboro till henne (jävlar så vuxen jag kände mig som kan kunde köpa dem alldeles själv). Kanske låter som världens lamaste present men fakutm var att hon i panik till mig hade beklagat sig över att hon var pank, att hon t o m önskade sig cigg i present (en aning beroende, ja). Sagt och gjort!

Insåg vid 2-tiden att jag skulle ha en hel jävla dag teater morgonen därpå, med start klockan 10. Insåg också att jag var rätt påverkad och att jag förmodligen skulle vara rätt bakis om jag inte gjorde något åt saken. Tryckte i mig allt ätbart som jag kom åt och drack flera liter vatten - allt för att återställa min kropp så bra som möjligt.
Det verkade ha funkat! Jag vaknade i och för sig ett par gånger den natten med en mun torr som självaste Sahara, men det gör jag alltid när jag har druckig. På morgonen mådde jag inte illa och jag var inte speciellt trött heller. Score!
Gjorde mig i ordning och cyklade mot Görans hus för att plocka upp henne till teatern.
Hon stod utanför Felicias grind och pekade in mot den samtidigt som hon gjorde ett babyface och sa "titta, Emma!". Jag vände huvudet och min blick möttes av en svart liten dammtuss.

"Vad är det där?" frågade jag lamt.

Johan, Görans pojkvän, tittade fram bakom hennes axel: "det där är min hund."

Pinsam tystnad innan ett gapskratt bubblade upp ur oss. Kul, kul! Göran försökte få Frodo, som den lilla svarta dammtussen hette, att komma fram och hälsa men istället sprang han runt, runt i trädgården likt ett riksmongo.
Vi var redan sena till teatern så hälsandes på Frodo fick vända till någon annan gång.


Teaterrepetiotionen gick rent ut sagt åt helvete. Vi är alla stressade till max, ingen av oss kan alla sina repliker, vi har aldrig haft en hel genomgång, vi har en repdag kvar och på torsdag är det premiär....



:)

Igår kväll satt jag uppe i tre timmar och skrev ned alla mina repliker på papper.
Det blev 25 sidor. Woop woop.

Kommentar:
#1: MALIN

va vadå... jag beroende. skulle inte tro det va!!!!!!!

2011-05-05 @ 19:42:50
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: