EVSILFVER

2011-11-27
19:07:12

Den stora frågan är väl egentligen: vad gjorde de i publiken till en musikshow?
Har jobbat med att gå runt på julskyltningen och delat julerbjudande från JP idag. Gick fram till två herrar som stod och tittade på när några andra herrar spelade Feliz Navidad "på småländskt vis" (fattade inte vad de menade när de presenterade låten så, det var liksom bara låten fast utan text). Drog på mig ett stort leende och kastade mjukt fram ett "Vill ni ha ett julklappstips från Jönköpings Posten?" samtidigt som jag räckte fram den lilla röda lappen. De tittade förvirrat på mig utan att säga någonting. Jag tog deras tysta blickar som ett "berätta mer först". Jag fortsatte att le dumt.
- Jo, ni kan alltså ge bort två månaders prenumation på Jönköpings Posten, för halva priset, till någon i julklapp, och/eller utnyttja erbjudandet själva!
De stod fortfarande helt tysta och jag visste inte riktigt var jag skulle göra av mig själv. Jag log lite till och med ett "ok..." drog jag mig sedan förvirrat därifrån. Då började de två herrarna att prata med varandra. Genom teckenspråk. Jahaja.
Kommentar:
#1: Lovisa

När jag blir döv så tänker jag med retas på det sättet. Inte ge någon liten hint att man inte kan höra. Och sen skratta åt jävlarna som kan det.

2011-11-27 @ 22:26:11
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: