EVSILFVER

2011-10-15
21:58:40

LOVE LIGHTS

Ikväll har jag tvingat ut min kära Rookie-kollega Marcus i höst(vinter?)kylan för att agera modell. Mitt idéskåp var skrämmande tomt men är det deadline imorgon så är det – det var bara att göra det bästa av situationen. Vi (=Sophie) hade gjort en spännande intervju som ni får läsa om i torsdagens nummer, och det är den jag har fotat till ikväll. Vi fick arrangera en bild eftersom personen vi intervjuade ville vara så anonym som möjligt.
Kalla och stela som frysta fiskpinnar stod vi i alla fall ute i mörkret och försökte få till lite bra bilder, trots att min pubertala kamera surade ihop och inte ville göra som jag sa åt den att göra. Ack, dagens teknik. Har ingen respekt för oss människor. Jag fick klappa och kramas lite med den innan jag fick några helt okej bilder. Att spåna idéer var dock inte heller det lättaste när kylan liksom tycktes få halva hjärnan att domna bort.

Efter en timme var vi nöjda, Marcus åkte hem och jag stod ensam och väntade på att bli hämtad av far min. Medan jag väntade flummade jag och min hormonsberusade tonårskamera (jag misstänker som sagt att den är i puberteten för den har börjat göra lite som den själv vill) loss lite. Jag misstänker också att min kameran hade druckit en del och att det var därför den betedde sig en aning konstig – det blev både skakigt och… kärleksladdat.

Okej, skämt åsido. Nattfoto kan vara roligt. Och romantiskt.

 

Varför blir det sämst kvalité på alla bilder jag laddar upp här?

 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: