EVSILFVER

2011-09-21
21:56:52

Jag älskar mitt nya jobb!
JP har bett mig hoppa in på barnfotograferingen (firarhörnan) och idag var första gången. Jag fotade bara typ 7 barn utav 34 men det var för att jag egentligen bara skulle "stå med" i dag och kolla hur allt fungerade. Det var en väldans massa jobb efter att man lagt in de färdiga bilderna i datorn, men det var kul och med tanke på hur otroligt roligt jag fann själva fotograferandet så var det verkligen värt det. Roligast var att fotografera de riktigt små, det finns verkligen inget underbarare än när man lyckas locka fram ett léende hos de små - att de sen inte alltid tittar in i kameran går att leva med.
Hela proceduren (fota + efterarbete) tog dock sex timmar och jag missade i stort sätt teatern som började klockan 19:45. Inte förrän 20:45 kom jag instaplandes genom dörren med magvärk efter alla koppar kaffe som slunkit ned under dagen.
Jag ska jobba imorgon också och jag är SÅ pepp! Missar dock teatern då med men just imorgon är det inte en jättestor deal eftersom gruppen ska öva på vad de ska göra på Kultur DagNatt på lördag, och då jobbar jag också.

Det finns dock ett väldigt stort problem... jag kommer ju inte kunna fortsätta skita i teaterlektionerna men samtidigt vill jag verkligen inte sluta. Jag trodde aldrig att jag hade behövt slitas så mellan två saker som jag verkligen brinner för... Det är jättejobbigt och jag vet verkligen inte hur jag ska göra.
Får ta mig en lång, hård funderare.
Kommentar:
#1: milla

är inte jobbet bättre att satsa på för då får du en himla massa erfarenhet och... tjänar pengar, väl?

2011-09-24 @ 14:13:36
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: